3 565 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Renoveringstapet
Har köpt en renoveringstapet från rusta. Där står det att det är en non woven tapet. Då utgår jag från att man kan använda ett non woven lim
Fast i bruksanvisningen som man först ser då man öppnat förpackningen 😡 står det att man ska använda ett lim som heter Reflekt vävlim Extra
Är det ett våtrumslim? Läst att det ska vara det bästa.
Eller kan jag använda mitt non woven lim för ett bra resultat?
Det ska inte vara enkelt……
Fast i bruksanvisningen som man först ser då man öppnat förpackningen 😡 står det att man ska använda ett lim som heter Reflekt vävlim Extra
Är det ett våtrumslim? Läst att det ska vara det bästa.
Eller kan jag använda mitt non woven lim för ett bra resultat?
Det ska inte vara enkelt……
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Funderingen var om jag kunde ta non woven limmet eller ska jag köpa vävlimmet som de rekommenderarH HEM2121 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Svårt att säga när man inte ser limmet som du har, tror nog att det är samma sak. Vad står det på ditt non woven lim? Är det ett billigt lim? Det är värdelöst om det inte är ett lim som håller tapeten. Kan du fråga i butiken som du köpte ditt lim? Själva köper vi vävlim. Om det är ett billigt lim som du har köpt skulle jag byta till vävlim. Man får lite vad man betalar för oftast.G Gunot skrev:
Ska du köpa färg köp en bra färg, ett dyrare färg täcker bättre så det blir inte dyrare totalt sett med en dyrare färg än med en billig utspädd färg. Du slipper dessutom en del strykningar.
Allt är köpt på Rusta. Både tapeten och limmet. Köpt färgen där också. Får väl köpa vävlim imorgon 😊H HEM2121 skrev:Svårt att säga när man inte ser limmet som du har, tror nog att det är samma sak. Vad står det på ditt non woven lim? Är det ett billigt lim? Det är värdelöst om det inte är ett lim som håller tapeten. Kan du fråga i butiken som du köpte ditt lim? Själva köper vi vävlim. Om det är ett billigt lim som du har köpt skulle jag byta till vävlim. Man får lite vad man betalar för oftast.
Ska du köpa färg köp en bra färg, ett dyrare färg täcker bättre så det blir inte dyrare totalt sett med en dyrare färg än med en billig utspädd färg. Du slipper dessutom en del strykningar.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Jag skulle lämna tillbaka den färgen om det inte är ett känt märke, köp istället på t.ex. Hornbach, Bauhaus som har kända märken till vettiga priser. Lämna tillbaka limmet också och köp vävlim på något av byggvaruhusen. Tapeten brukar var ok och billig på Rusta. Det är mitt råd. Det är roliga att renovera med riktiga grejer och resultatet blir bättre.G Gunot skrev:
Å nä, den färgen är det absolut inga fel på och står sig lätt mot ovannämnda varuhus. Priset kan man absolut inte heller klaga på, speciellt för vad man får.H HEM2121 skrev:Jag skulle lämna tillbaka den färgen om det inte är ett känt märke, köp istället på t.ex. Hornbach, Bauhaus som har kända märken till vettiga priser. Lämna tillbaka limmet också och köp vävlim på något av byggvaruhusen. Tapeten brukar var ok och billig på Rusta. Det är mitt råd. Det är roliga att renovera med riktiga grejer och resultatet blir bättre.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Klicka här för att svara