Jag har tagit bort en strukturtapet, slipat och grundmålat, kommer en renoveringstapet att dölja dessa ojämnheter?
Tar även med en bild på hur de såg ut innan jag målade.
Tar även med en bild på hur de såg ut innan jag målade.
Du kan antingen:
1: Grunda med tex renva primer (stoppar att det blåsar sig på underlaget och bredspackla en till två gånger beroende på hur duktig du är och sen på med renoveringstapet så blir det bra.
2: Sätt upp gips 12 eller 6mm:s. Jag tycker att 6mm:s är trist att hantera men de gånger jag gör det hos kunder så så limmar jag upp den och använder bara ett fåtal skruvar för att fixera den medans limmet torkar. Att enbart skruva upp den är inte att tänka på då det är väldigt lätt att dra sönder pappen. Är du bredd att rummet blir 12mm mindre så kör den tjockare gipsen för den är mkt lättare att hantera ensam och går inte sönder lika lätt. Vissa 6mm:s är väldigt tråkiga i kanterna så räkna med att behöva skära bort en hel del som är söndertrasat när du fraktat hem skivorna
1: Grunda med tex renva primer (stoppar att det blåsar sig på underlaget och bredspackla en till två gånger beroende på hur duktig du är och sen på med renoveringstapet så blir det bra.
2: Sätt upp gips 12 eller 6mm:s. Jag tycker att 6mm:s är trist att hantera men de gånger jag gör det hos kunder så så limmar jag upp den och använder bara ett fåtal skruvar för att fixera den medans limmet torkar. Att enbart skruva upp den är inte att tänka på då det är väldigt lätt att dra sönder pappen. Är du bredd att rummet blir 12mm mindre så kör den tjockare gipsen för den är mkt lättare att hantera ensam och går inte sönder lika lätt. Vissa 6mm:s är väldigt tråkiga i kanterna så räkna med att behöva skära bort en hel del som är söndertrasat när du fraktat hem skivorna
Redigerat:
Klicka här för att svara

