Tjenare! Jag och min sambo har nyligen flyttat in i en äldre bostad från 70-talet. I varje rum har man valt strukturtapet vilket man har satt upp i efter hand. Vi började i sovrummet att riva ner tapeten, den satt som berget och det var några lager av diverse färger och tapeter. Efter det var klart så spackla vi och slipade. Sen satt vi även upp nyanscover som vi hade läst bra om. Men hela poängen med nyans är väll igentligen att man ska slippa större delen av för arbetet? Nu är iallafall köket och sovrummet klart och nyans är uppe, men i resterande rum i lägenheten är det en lite mildare och inte lika utåtstickande struktur. Då hade vi hoppats på att slippa riva ner den och bara tagit bort överlappningarna. Bild på tapeten ser ni nedan för.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har ni någon annan rekommendation på just sen typen av renoveringstapet? Finns allt från eazycover konkretcover etc. Har läst mig fram att nyans var bättre men jag förvänta mig mycket slätare resultat i andra rummen och när man känner på dem olika verkar ju eazycover mycket strävare.

Tacksam för all hjälp jag kan få, om ni har andra förslag än dem eller något speciellt lim man kan använda sig av så hojta till. Bredspackling Är vi inget bra på, men om någon har en pris uppfattning på vad det kostar får ni gärna skriva det med!:)

Tack så länge

Inget alternativ att med hjälp av vattenspruta, rakbladskniv (och en hel del tid och tålamod) göra ett riktigt ordentligt underarbete? Jag är ingen expert, men en god vän som varit målare i 20 år sågade easycover-varianterna rätt ordentligt. Tror han menade att det blir aldrig riktigt bra - och dessutom skjuter du på problemet tills nästa gång du ska tapetsera. Någon kunnig som är av annan åsikt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.