Hej!
Vi har ingen erfarenhet av renoveringstapet, men inser att några av väggytorna troligtvis kommer må bra av det, före målning eller riktig tapet. Detta då det nu ser ut såhär (se bilder) efter en väldigt utmanande rivning av tapetlager från 70-talet och framåt, med mycket gammal lukt i.
Om vi borstar/slipar av ytorna från utstickande bitar, tror ni att en renoveringstapet täcker ojämnheterna eller kommer de synas igenom?
Tack på förhand
Vi har ingen erfarenhet av renoveringstapet, men inser att några av väggytorna troligtvis kommer må bra av det, före målning eller riktig tapet. Detta då det nu ser ut såhär (se bilder) efter en väldigt utmanande rivning av tapetlager från 70-talet och framåt, med mycket gammal lukt i.
Om vi borstar/slipar av ytorna från utstickande bitar, tror ni att en renoveringstapet täcker ojämnheterna eller kommer de synas igenom?
Tack på förhand
Okej, är en kombination av enklare bredspackling och renoveringstapet också ett alternativ? Eller vore det en dum kompromiss?BirgitS skrev:
Uppdatering: Kollade en video om rullspackel och det såg ju både enkelt och tidseffektivt ut!
Klicka här för att svara


