Medlem
· Blekinge
· 79 inlägg
Håller på med hall där det innan satt målad "sjövävstapet". Rev ner den och kom ner till gipsen. Sitter fortfarande lite kvar av gamla väven. Hur ska vi gå till väga nu?
Funkar renoveringstapet?
Eller bredspackla?
Rullspackel eller anlita målare?
Mvh Marcus
Funkar renoveringstapet?
Eller bredspackla?
Rullspackel eller anlita målare?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mvh Marcus
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Renoveringstapet är bra, men ersätter aldrig bredspacklling. Du måste få det så jämnt du kan annars syns det genom renoveringstapeten.WillespappaMarcus skrev:
Medlem
· Blekinge
· 79 inlägg
Pillade bort så mycket jag kunde igår. Spacklade där det behövdes. Fick det rätt jämnt och fint. Ska dra upp renoveringstapeten nu. Blir det inte bra så skiter jag i allt och tar rubbet på ROT...
Enligt bilderna så kan du inte lagt mycket tid på att ta ner tapeterna, sitter ju till och med lösa bitar kvar. Ser ut som du bara rivit av tapeterna och låtit resterna vara kvar.
Antingen gör du rent och spacklar eller så smäller du på renoveringsgips eller liknande.
Antingen gör du rent och spacklar eller så smäller du på renoveringsgips eller liknande.
Medlem
· Blekinge
· 79 inlägg
Bilderna är tagna innan småpullet och spacklingen.
Tog bilderna direkt med tanke på hur jag skulle göra. Onödigt att stå och pilla om det inte behövs, eller hur?!
Tog bilderna direkt med tanke på hur jag skulle göra. Onödigt att stå och pilla om det inte behövs, eller hur?!
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Har hjälpt en kompis sätta renoveringstapet i 4-5 rum och det blev jättebra.
När vi satte det själva hemma gick det inte alls... Var bara att riva ner och flytta det från grunden.
När vi satte det själva hemma gick det inte alls... Var bara att riva ner och flytta det från grunden.
Medlem
· Blekinge
· 79 inlägg
Vi har satt det på en vägg innan för att få det helt slätt. Tapeten va glansig och minsta lilla skulle synas tydligt. Men då va det rätt bra väggar. Nu är de lite sämre.
Men tar en chansning annars blir det yrkesfolk på ROT
Men tar en chansning annars blir det yrkesfolk på ROT
Medlem
· Blekinge
· 79 inlägg
Blev inte 100% jämnt. Lite småblemmor som finnar syns igenom. Men resultat kontra tid och pris så är vi nöjda!
Nackdelen är att sådan här väv sitter i hallen till öveiga två våningar och två stora rum till....
Nackdelen är att sådan här väv sitter i hallen till öveiga två våningar och två stora rum till....
Jag hade samma problem. Jag ångade nes vävtapet i vardagsrummet, provade slita ned och slipa i matsalen, målade över i hall o trappa,,återställare i ett rum, skrapa ned o slita i nästa. ...
Kommer attt testa återställare över den målade väven i hallen..
Men det tar en jäkla tid oavsett metod., renoveringagips är ingen dum idé men det blir e del att bära då. Fast snygg yta om man tar bort sockel/listverk.
Kommer attt testa återställare över den målade väven i hallen..
Men det tar en jäkla tid oavsett metod., renoveringagips är ingen dum idé men det blir e del att bära då. Fast snygg yta om man tar bort sockel/listverk.
Klicka här för att svara