Hej!

Behöver lite tips och råd. Vi har glasfiberväv uppsatt på betongväggar (på vissa ställen dåligt monterad med bubblor samt med gammal tapet under). Det vi vill åstadkomma är en slät, målad vägg.

För en som inte har någon erfarenhet av någon av metoderna, vad rekommenderas av renoveringstapet, renoveringsgips eller bredspackling? Både vad gäller kostad, tidåtgång och framförallt vilket slutresultat en nybörjare kan åstadkomma.

Tar även tacksamt emot tips angående genomförande av respektive metod!
 
Är det blåsor bakom väven hjälper inte renoveringsduk överhuvudtaget, utan alla blåsor måste bort.
Renoveringsgips är kostsam och bökigt, dessutom så måste skivorna spacklas ib
alla fall.
Bredspackling för en amatör är inte så lätt, mitt tips är att ni köper rullspackel som underlättar jobbet rejält.
Ta in en offert från ett måleri på själva spackiingen så kan ni ju måla själva sedan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.