1 220 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Renoveringsordning måling snickerier
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg
Hej!
Jag håller på att renovera mitt kök (snarare sagt några hantverkare). I samband med detta tänkte jag byta foder och sockellister. Så nu till min fråga. I vilken ordning ska man göra detta? Det naturliga känns ju att sätta upp listerna först och sedan måla men hantverkare säger att det inte spelar någon roll (det skulle underlätta arbetets gång om man kunde spackla först).
Någon snickare/målare eller forummedlem som vet vad som är rätt?
Anders
Jag håller på att renovera mitt kök (snarare sagt några hantverkare). I samband med detta tänkte jag byta foder och sockellister. Så nu till min fråga. I vilken ordning ska man göra detta? Det naturliga känns ju att sätta upp listerna först och sedan måla men hantverkare säger att det inte spelar någon roll (det skulle underlätta arbetets gång om man kunde spackla först).
Någon snickare/målare eller forummedlem som vet vad som är rätt?
Anders
Jag förstår nog inte vad du menar med ordning...
Om listerna skall monteras innan spisen, takmålning, tapetsering, golvläggning, skåpmontering ... Eller vad?
Eller menar du om dom skall målas innan dom spikas upp??
Om listerna skall monteras innan spisen, takmålning, tapetsering, golvläggning, skåpmontering ... Eller vad?
Eller menar du om dom skall målas innan dom spikas upp??
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg
Förlåt otydligheten. Det handlar alltså om man 1) ska ta bort listerna, spackla alla väggar och sätta dit nya lister sista eller 2) ersätta de gamla listerna med nya och sedan och spackla väggarna. Strunta i målningen=)
Anders
Anders
Klicka här för att svara