Hej

I tro om att det rätt plats för frågan, undrar jag om den här kalkylen verkar vettig för er mer erfarna.

Jag har tänkt renovera en 2:a på 51kvm på ca 1 månad. Totala kostnaden för eget arbete och material blev ca 75'000kr och badrumsrenovering 110'000.

Jag tror att jag fick med alla materialkostnader för de olika delmoment och har räknat på en realistisk arbetstakt, ex riva tapet i 3kvm/h eller måla 3-4 lager i 2kvm/h, den var ju lite osäker på. Har räknat i överkant men hur mycket har jag missat?

Kalkyltabell med kostnader för renovering av en 2:a, uppdelat per rum och arbetsmoment, inklusive material och outsourcing.

Kalkyl i Excel med kostnader för renovering fördelade på moment som badrum, målning och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du ser ut att ha tänkt igenom det noga och du kan mycket väl lyckas hålla budget. Min erfarenhet är dock att det alltid blir dyrare än man tänkt sig så se till att lägga till en post för oförutsedda utgifter.
(jag tror du får mer svar om du laddar upp bilden här så att den går att enkelt klicka upp i större format.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.