Projekten avlöser varandra och nu ska sovrummet fixas till. Väggarna är ojämna och tapeten är grov struktur. Jag har ingen lust att bredspackla, så jag tänkte sätta på tunna gipsskivor 6mm. Frågan är hur gör jag runt eluttag fönster och dörrar för att få det snyggt och funktionellt.
 
Precis på det där jobbiga sättet som du säkert redan har tänkt på men hoppas kunna undvika.
 
Enklaste sättet är att köpa klackfoder till fönster och dörrar. Dock är detta inte anpassat för att bygga sex millimeter så det behöver klyvas för att bli riktigt bra. Då kan man lika gärna göra egna salningar med hjälp av en klyvsåg. Köp virke av lämplig dimension och såga till. Sågen kommer du använda många gånger och den behöver inte va dyr heller. Min 1500:- Proofy funkar skitbra till såna saker.

När det gäller uttag finns påbyggnadsring för apparatdosor. Se www.gelia.se

Zephir
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.