Som glada amatörer (dock inte helt utan kunskap) renoverat ett rum i vårat torp som vi hyr. Taket är helt klart (pärlspont lasyrmålat). Väggarna är klädda med renoveringgips och färdigspacklade o slipat 2 ggr. Vi vill ha målningstips, ska man grunda 1 gång o sen måla eller satsa direkt på att måla 2 ggr? Vilken typ av färg är bäst? vattenbaserat eller annat?