Hej,
Skall renovera vår gamla furutrappa. Har köpt färdiggjorda trappsteg som är samma som av golvets parkett som läggs ovan på befintliga trappsteg. Om jag lägger på dessa nya trappsteg kommer det bygga så mycket att trappstegen sticker ut på ovansidan av trappan, se (A). För att justera detta måste jag kapa av 1 1/2 cm på framsidan av varje befintligt trappsteg innan jag lägger på det nya. Hur bäst att kapa detta då jag inte kan ta loss befintliga trappsteg utan måste kapa på plats. Har fått rekommendationer att köra med liten cirkelsåg och sedan ta multiverktyg i ändarna.
Framsidan av de nya trappstegen är lite längre än befintliga trappsteg. Tror jag måste jag måste bygga en lite list eller något bakom så att man inte knäcker den nya trappstegen om man slår i med skon. Någon som har en tanke om detta, se (B).
Tar gärna emot råd.
Skall renovera vår gamla furutrappa. Har köpt färdiggjorda trappsteg som är samma som av golvets parkett som läggs ovan på befintliga trappsteg. Om jag lägger på dessa nya trappsteg kommer det bygga så mycket att trappstegen sticker ut på ovansidan av trappan, se (A). För att justera detta måste jag kapa av 1 1/2 cm på framsidan av varje befintligt trappsteg innan jag lägger på det nya. Hur bäst att kapa detta då jag inte kan ta loss befintliga trappsteg utan måste kapa på plats. Har fått rekommendationer att köra med liten cirkelsåg och sedan ta multiverktyg i ändarna.
Framsidan av de nya trappstegen är lite längre än befintliga trappsteg. Tror jag måste jag måste bygga en lite list eller något bakom så att man inte knäcker den nya trappstegen om man slår i med skon. Någon som har en tanke om detta, se (B).
Tar gärna emot råd.
Klicka här för att svara
