Har blivit erbjuden en äldre Weber Genesis Platinum gratis och funderar på att renovera den. Den fungerar bortsett behov av ny tändning och är i halvbra skick utvändigt. Som gröngöling tänker jag att man kan få till en schysst finnish med högtryckstvätt, slipmaskin och färg. Vad tror ni - går det att få till bra med en rimlig insats?
Gasolgrill utomhus med smuts och spindelväv, sidohyllor, jordpåsar under. Verkar oanvänd på länge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Åsa Lund
Skura på du.
Det som brukar rosta sönder på dem är brännaren. Rören i botten där gasen ska sippra ut under ordnade former. Har du kollat där? Rätt dyr reservdel

Tack för svar! Brännarna ser helt okej ut vad jag kan bedöma men däremot är rören för rostiga i mitt tycke. Även regulatorn känns åldrad och bl.a. har dess packning spruckit. Har småbarn så tänker i första hand säkerhet. Ser du något mer i min genomåkning som behöver bytas ut?

I övrigt är mycket i okej skick, ramen mellan hjulen är rätt rostig och behöver hanteras på något vis.

Mekaniska delar av en grill, slitage, rör, anslutningar, skruvar, Weber-märke, smuts, metallkonstruktion.
Skapa konto

Person håller en skadad elektrisk sladd eller kontakt mot en suddig bakgrund av metall och korgar.
Skapa konto

En släpvagn uppifrån, åtskillnad mellan delar, trädgård och person i bakgrunden.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.