93 779 läst ·
165 svar
94k läst
165 svar
Renovering & utbyggnad av 80-tals älvsbyhus
Får ihop någon timme då och då, men nu är elen klar i det stora hela.
Drog slang ut till takfotsbelysningen igår, tänkte redan när jag höll på med isoleringen att jag skulle göra det då. Men som vanligt, "varför göra något idag som du kan göra imorgon?"
Hur det än blev stod jag med armen ändå upp till axeln i glasullen iförd endast t-shirt.. Duschade som vanligt av armarna i kallt vatten och tänkte att allt är frid och fröjd!
Vaknade på morgonen med redigt svullna och prickiga armar som kliade utomjordiskt mycket!
Då gud bestyckade mina armar med hår likt den första upprättgående apan blev paniken total, fram åkte hårtrimmern, bort med håret och en tjockt lager "soothing after sun gel" smordes på.
Så nu ligger jag här i soffan, med armar som en prepubertal 12 åring och tycker redigt synd om mig själv
Kontentan: Gör det idag, annars måste du raka armarna! Typ..
Drog slang ut till takfotsbelysningen igår, tänkte redan när jag höll på med isoleringen att jag skulle göra det då. Men som vanligt, "varför göra något idag som du kan göra imorgon?"
Hur det än blev stod jag med armen ändå upp till axeln i glasullen iförd endast t-shirt.. Duschade som vanligt av armarna i kallt vatten och tänkte att allt är frid och fröjd!
Vaknade på morgonen med redigt svullna och prickiga armar som kliade utomjordiskt mycket!
Då gud bestyckade mina armar med hår likt den första upprättgående apan blev paniken total, fram åkte hårtrimmern, bort med håret och en tjockt lager "soothing after sun gel" smordes på.
Så nu ligger jag här i soffan, med armar som en prepubertal 12 åring och tycker redigt synd om mig själv
Min käre far brukar ofta (allt för ofta) säga till mig att: Är knoppen dum får kroppen lida...sjöström skrev:Får ihop någon timme då och då, men nu är elen klar i det stora hela.
Nåja, nu har det blivit lite för mycket:
Och:
Och:
Och lite för lite bygga..
Men elen är iallafall helt färdigställd men väntar på elektriker för en besiktning..
Har börjat lite smått med osb på innerväggar och rikta upp för fönstersmygar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och:
Logga in
Skapa konto
Och:
Logga in
Skapa konto
Och lite för lite bygga..
Men elen är iallafall helt färdigställd men väntar på elektriker för en besiktning..
Har börjat lite smått med osb på innerväggar och rikta upp för fönstersmygar
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Yay! Nu är äntligen elen clearad av eletrikern! Nu är det bara att skiva på! 
Men nu börjar det kännas lite halv B:eigt att stå inomhus och jobba i det fina vädret så har ägnat kvällen tillsammans med en Carlsberg Export och en hink med grundfärg
Vindskivor och takbalkar målade!
Börjar bli hög tid för att få dit nå hängrännor...
Men nu börjar det kännas lite halv B:eigt att stå inomhus och jobba i det fina vädret så har ägnat kvällen tillsammans med en Carlsberg Export och en hink med grundfärg
Logga in
Skapa konto
Vindskivor och takbalkar målade!
Börjar bli hög tid för att få dit nå hängrännor...
Åter på svensk mark, dags att hugga i!
På schemat står utsidesmålning och underspikning.
Men, kan inte riktigt bestämma mig om jag ska kapa takbjälklagets utstick?
Snekapa, ta bort en 170 eller bara låta vara?
Vad tycker ni?
På schemat står utsidesmålning och underspikning.
Men, kan inte riktigt bestämma mig om jag ska kapa takbjälklagets utstick?
Snekapa, ta bort en 170 eller bara låta vara?
Vad tycker ni?
Logga in
Skapa konto