93 779 läst ·
165 svar
94k läst
165 svar
Renovering & utbyggnad av 80-tals älvsbyhus
Nä, dessa är inte dimbara i sitt orginalutförande mot vanlig brytare. Men det finns väl tusen olika sätt att dimma led numera.simpa81 skrev:
Nu när dom har suttit ett tag så tycker jag inte direkt det finns någon anledning att dimma så pass svaga ledlampor. Kommer nog att satsa på lite mer kräm än 1W LED i utbyggnaden, särskillt i fönstrena som är 2100 höga. Bättre för mycket och kunna dimma ner än tvärtom.
Haha, har varit äppelfantast sedan första iPhone kom, men när jag började med jakten var jag tvungen att köpa mig en Android för Gpspejlen..erik_n skrev:
Hmm, har ju fungerat tidigare att ladda upp bilder via den här luren.
Har provat starta om telefonen, har installerat om appen, och nu har jag slut på idéer!
En projekttråd utan bilder blir nog inte så superkul.:banghead:
Redigerat:
Nä, nu är det dags att sluta fritidsforska och pilla navelludd hela dagarna.
Tydligen gick det inte att stirra upp dosorna, inte heller lämna dom att skämmas och tro att dom skulle hoppa upp själv, inte ens när jag lämnade nyklarna i byggdörren så var någon och tjuvjobbade i utbyggnaden.. Nåja, lite har hänt!
Golvvärmen ikopplad. Göttiga 20 grader inne i utbyggnaden nu, skönt att slippa alla kläder när man är ute och jobbar!
När vi drog i gång golvvärmen körde vi full pelle. Gissa om jag fick en chock morgonen efter när jag kom ut och det var 29 grader varmt, med en luftfuktighet på 75%. Ujj, dags att dra in ventilationen!
Kopplade på den mekaniska frånluften, har betydligt trevligare 28% luftfuktighet nu
Börjat dra slang och sätta dosor
Ibland har man så tur att man får riktig snickar hjälp/stjälp
Imorgon kommer det lite mer elprylar, har bla provspottar till fönstersmygen!
Tydligen gick det inte att stirra upp dosorna, inte heller lämna dom att skämmas och tro att dom skulle hoppa upp själv, inte ens när jag lämnade nyklarna i byggdörren så var någon och tjuvjobbade i utbyggnaden.. Nåja, lite har hänt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvvärmen ikopplad. Göttiga 20 grader inne i utbyggnaden nu, skönt att slippa alla kläder när man är ute och jobbar!
Logga in
Skapa konto
När vi drog i gång golvvärmen körde vi full pelle. Gissa om jag fick en chock morgonen efter när jag kom ut och det var 29 grader varmt, med en luftfuktighet på 75%. Ujj, dags att dra in ventilationen!
Logga in
Skapa konto
Kopplade på den mekaniska frånluften, har betydligt trevligare 28% luftfuktighet nu
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Förbannat att det aldrig byggs när man är på annat håll!sjöström skrev:Nä, nu är det dags att sluta fritidsforska och pilla navelludd hela dagarna.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Det finns ju robotdammsugare, robotgräsklippare osv... När får vi se robotsågar och robotdosuppsättare egentligen?
Visa bilaga 79623
Några meter slang har det gått!
Några meter slang har det gått!
Logga in
Skapa konto