255 863 läst ·
807 svar
256k läst
807 svar
Renovering Röda Grind
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Tack för bra exempel @Ramnemark och @richardtenggren . Jag tycker att de kulörerna skulle funka. Kan bli värre att övertyga designchefen som väldigt gärna vill ha vitt men vi får se.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Kvällspass på Röda Grind idag. Satt långt inne när man fortfarande är jetlaggad från övergången mellan julledigt och jobb. Gjorde färdigt långväggen och en bit på gaveln. Skönt att allt gick ihop runt spegeln. Också härligt att vara förbi övergången vid snedväggen, det passade ihop som planerat. Nu bingen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Med den planeringen ni har, viljan att låta saker ta sin tid och noggrannheten i alla moment så har jag svårt att tro annat än att resultatet av det färdiga rummet blir något annat än perfekt. Jag tror inte det finns många "proffsbyggen" som är så välplanerade som ert.
Sedan fogen, det ser ju bra ut redan nu, men fog blir som magi när den kommer på. Det är först då allting gifter sig, och vit fog kommer att bli grymt snyggt.
Sedan fogen, det ser ju bra ut redan nu, men fog blir som magi när den kommer på. Det är först då allting gifter sig, och vit fog kommer att bli grymt snyggt.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Testa isåfall gärna någon fogförsegling. Önskar att jag hade gjort det. Vi körde vit fog i ena badrummet, väl medveten om att den nog skulle bli smutsig och ful. Jag hade dock inte räknat med att vissa kvinnliga hushållsmedlemmar ville färga håret. Nu är fogen i duschen rosa...
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Ja, ska absolut testa något för att maxa förutsättningarna att det håller sig fräscht. Ska någon i familjen färga håret så är det vitt som gällerB b8q skrev:
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Nä det är ofrånkomligt att fogarna på snedvägg och långväggarna inte möts. Vi har övervägt alternativen men tycker att det blir snyggast att kakla ändå. Tycker att en fondvägg skulle lysa alldeles för mycket. Tack för kaklingskomplimangen, det ger förtoende åt en svettig nybörjareÅsa Lund skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Tänkte vitt som taketBernieberg skrev:
Eftersom duschen kommer ligga i direkt anslutning till snedväggen, så valde vi bort alternativet att måla pga den höga fuktbelastningen. Jag inbillar mig iaf att kakel är ett bättre alternativ av den anledningen. Vad @Bernieberg menar med fondvägg är att vi, efter att ha uteslutit målning, övervägde att kakla kortsidan inkl snedväggen i en avvikande platta för att trolla bort fogarnas osynk, men kom fram till att vi nog ändå föredrar att vara konsekventa med plattan och då acceptera en liten förskjutning av fogarna på just den väggen. Eftersom vi förmodligen kommer välja vit fog så hoppas vi att det inte blir så iögonfallande. Man vet ju inte hundra hur man upplever det förrän det sitter där och då är det ju för sent att ändra sig. Ibland känns inget alternativ jättebra, så då får man välja det som man tror är minst dåligt och vi gick på den här linjen.Åsa Lund skrev:
Redigerat:
Det kanske blir "osynligt", men en tanke; skulle det se dumt ut med golvhexagoner även i snedtaket?
Det skulle iaf bryta av samtidigt som utseendet går igen...
Det skulle iaf bryta av samtidigt som utseendet går igen...