• Gilla
LoweW
  • Laddar…
Hahaha. Läste "13 år gamla åke som precis lärt sig gå". Och tänkte "ja det var inte bättre förr allt." :D

Min kompis renoverade en lägenhet på Sveavägen. Där hade man isolerat med tidningarna.Nyheterna var nästan som från idag:
* Ungdomarna stökar
* Ekonomin känns orolig
* Hitler stökar i Europa (Vi får väl ersätta honom med Putin då)

• Gilla
Masthugg och 3 till
  • Laddar…
Vad häftigt.
Skulle man inte kunna få hela texten utlagd här?
Hade varit väldigt intressant :D

Redigerat:
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Det är roligt göra fynd i gamla hus. Hittade reportage från Berlin-olympiaden i både DN och GHT när jag rev en vägg i ladan.

Har börjat läsa igenom Aftenposten från 1933 som fanns i en vägg i huset. Har bl.a hittat en insändare från major Quisling

/Andreas

• Gilla
Lewdis
  • Laddar…
Huset jag bor i är en gammal läkarmottagning. Har hittat ett och annat från den tiden. Bland annat en skrift om behandling av tuberkulos. Vill dock helst inte veta hur mycket gammalt kvicksilver och annan skit som hamnat i avloppet.

På putsväggarna så sitter det ofta tidningssidor från 1919-1920 när huset byggdes. Kul att läsa, men svåra att spara.

Dessutom bodde en gammal kollega till mig här som barn på 50-talet. När jag plockade bort masoniten som man senare klätt en gammal spegeldörr med, så hittade jag hans gamla pojkrumsdörr intakt med uppklistrade reklamblad för den tidens häftigaste cyklar och SAAB J29 Tunnan urklippta i papper ur någon tidning.

• Gilla
VidarH och 2 till
  • Laddar…
Köpte ju en gammal kyrka -12 och ja det är en salig blandning kristen lektyr där vi rivit golv/väggar och tak,,, från 1900 till ca 1969 ..... har sparat såklart, men inte strukturerat upp det...

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Hmm. Fanns det en kristen variant av Lektyr? Det var som fan.

• Gilla
  • Haha
Andreas_kalmar och 3 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Hmm. Fanns det en kristen variant av Lektyr? Det var som fan.
Jag hittade en kartong Lektyr av den okristna varianten bakom ett falskt bakstycke i en garderob i herrn i husets snickarverkstad :)

• Gilla
VidarH
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.