Jag tänkte försöka betala extra för: förstärkning av golv till cc30, ny 22 mm golvspån, armeringsnät med najad golvvärme, primer o flytspackel......

Är det ok med mindre flytspackel på cc30?

Har du cc30 så behöver man inte ha någon ytterligare förstyvning. Men om det är spångolv, så behöver du ändå en del flytspackel. Man kan inte sätta klinkers direkt på spångolvet.

Det är tveksamt om det är lönt att sätta cc30, du får samma effekt på cc60 om du har ca 15mm flytspackel.

• Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Ok. Bra att veta.

Vi tycker själva att golvet på öp svajar på sina ställen. Vi kommer ändå bygga takkupa nu med attefall så golvet måste göras om oavsett.

Paul-Staffanstorp
Helt ofattbart att det ens finns hantverkare som påstår sig vara behöriga enligt BKR och som går in och gör en halvrenovering och sedan skriver intyg på detta och lämnar garantier på sitt utförda arbete...

Själv skulle jag ALDRIG ens tänka tanken att göra något sådant...men men... :)

det är samma mm oavsett om det är cc300 eller cc600 det är pga att spacklet även ska ta upp spånskivans rörelser så spacklet ligger inte där bara för att styva upp

• Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp skrev:
Helt ofattbart att det ens finns hantverkare som påstår sig vara behöriga enligt BKR och som går in och gör en halvrenovering och sedan skriver intyg på detta och lämnar garantier på sitt utförda arbete...

Själv skulle jag ALDRIG ens tänka tanken att göra något sådant...men men... :)
Jag skulle gissa att företagen köper dem av behöriga också.

Paul-Staffanstorp
Byggis1976 skrev:
Jag skulle gissa att företagen köper dem av behöriga också.
Vad menar du med detta ? :confused:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.