Hej!

Ska ge mig i färd att renovera betongtrapp till entré i veckorna som kommer. Tänker göra det själv då offerten på att få den enbart renoverad i betong landade på mellan 20000:- - 40000:- vilket för 2 dagars arbete (enligt en av de jag tog in offert från) kändes alldeles för väl kryddat.

Har en plan som är öppen för revidering och tar gärna emot idéer.

Stegvis:
1. Bila bort gamla plattor och ojämnheter (De gamla plattorna är 5cm på bilden)
2. Använda Webers vidhäftare för betong
3. Fylla ut ojämnheter med Weber reparationsbruk 45
4. Fästmassa för klinkers 2cm - Weberset 862 naturstensbruk (ska vara ok att bygga upp till 20mm enligt produktbeskrivning)
5. På med nya plattor (Ska försöka få tag på hela för enbart stegen, likt det är nu) där ovan fästmassa fördelas 1cm på baksidan av plattan och 1cm på trappen). Plattorna ska vara frostbeständiga 3cm. Med andra ord ersätta de tidigare plattorna som var 5cm med 2cm fästmassa och 3cm platta.

Kortversion av planen men är det något som låter helt galet eller bör göras på annat sätt?

Tack på förhand!

• Entrétrappa i betong med spruckna kakelplattor, brunt trädörr med fyrkantigt mönster, och rödmurat hus. Trappans plattor är slitna och ska renoveras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongtrappa med beige plattor, vissa skadade. Trappan leder till en mörkbrun ytterdörr, omgiven av röda tegelväggar. Mattan på översta steget ligger lös.
    Skapa konto
  • Betongtrappa med slitna beige plattor och räcken i vitt, sett från sidan. De gamla plattorna är spruckna och skadade. Trappan är vid entrén till ett tegelhus.
    Skapa konto
P
Jag skulle dragit ned fixet till ca 10mm och lagt på Weber 45 istället för att ta upp höjden men annars verkar du ha bra koll😉

Kanske lagt plattorna i nåt mönster för att harmonisera med trädgårdsplattorna på marken och tegelväggen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.