Sista kortlingarna och isoleringen, bara spånplattor kvar sen är golvet klart.

Här kan man ganska tydligt se vart trappan kommer upp också

• Byggprojekt på vinden med träreglar, isolering och öppningar där spånplattor ska läggas. Trappa kommer att placeras här.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolering i träram på golv med snedtak ovanför. Spånplattor och verktyg syns i bakgrunden, plats där trappa ska gå upp är synlig.
    Skapa konto
  • Byggprojekt på vinden med kortlingar och isolering, delvis färdigt golv och verktyg. Utrymme för trappa markerat.
    Skapa konto
Bild från nedre plan i hallen där trappan ska gå upp, trappan kommer bli 800mm bred. Ser att renoveringsfebern gjort att blommorna på hallmöbeln glömts bort i all hast.

• Hall med trägolv, väggskåp med lampa och växt, dörrar, och plats för kommande trappa.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Purre
L Linus Eliasson skrev:
Lite bilder på när fukttekniker godkänt att vi kan isolera och bygga igen i grunden igen:
Är det bara som det ser ut eller är det verkligen så att det inte finns någon klammer till avloppet som håller i det?

• Gilla
Linus Eliasson
  • Laddar…
Spännande projekt. Står i samma startgrop. Men vi kommer nog höja taket. Hur höga var de offerter du fick på taklyftet?

N Nicklas Karlsson skrev:
Spännande projekt. Står i samma startgrop. Men vi kommer nog höja taket. Hur höga var de offerter du fick på taklyftet?
1,6-1,8 miljoner, helt nya saxtakstolar var tanken då.

Purre Purre skrev:
Är det bara som det ser ut eller är det verkligen så att det inte finns någon klammer till avloppet som håller i det?
Det var uppmärksamt, detta får åtgärdas :)

jakobsbygge
L Linus Eliasson skrev:
Öppen golvyta blir ca 4,4m och de nya stödbensväggarna som ska ersätta fackverket hamnar så de blir 1m höga.

Snickaren tog hjälp av Derome som har egna konstruktörer för att rita och räkna på konstruktionen och gör de gratis sålänge man köper materialet där igenom. Finns ju inga gratis luncher iofs så nånstans tar dom väl igen den kostnaden ;)
Vad är bredden mellan takstolarna resp mellan ytterkanterna.

jakobsbygge jakobsbygge skrev:
Vad är bredden mellan takstolarna resp mellan ytterkanterna.
det är 1,2m mellan takstolarna och spännvidden är 8,8m från fasad till fasad om de var det du undrade?

• Gilla
jakobsbygge
  • Laddar…
L Linus Eliasson skrev:
1,6-1,8 miljoner, helt nya saxtakstolar var tanken då.
Är det inkluderat med arbete även invändigt eller enbart på med takstolar och till pannor?
Takstolar är inte speciellt dyrt om man köper direkt från en leverantör.

Min offert började också där du skriver men är nere på mer än hälften genom att ta bort typ taktält och skicka en tydlig gränsdragningslista och utförande.

B
L Linus Eliasson skrev:
Till att börja med rev vi de befintliga ventilationskanalerna då vi före bytet till luft/vatten värmepump 2022 hade FTX system:
Menar du att du slängde ut ett fungerande FTX-system? Det är ju top-notch att ha det... Luft/vatten VP kan du ju ha ändå.

Purre
  • Gilla
Linus Eliasson
  • Laddar…
N Nicklas Karlsson skrev:
Är det inkluderat med arbete även invändigt eller enbart på med takstolar och till pannor?
Takstolar är inte speciellt dyrt om man köper direkt från en leverantör.

Min offert började också där du skriver men är nere på mer än hälften genom att ta bort typ taktält och skicka en tydlig gränsdragningslista och utförande.
Den offert gällde färdig gipsade väggar och tak. Inget finlir så att säga

• Gilla
Nicklas Karlsson
  • Laddar…
B Boan skrev:
Menar du att du slängde ut ett fungerande FTX-system? Det är ju top-notch att ha det... Luft/vatten VP kan du ju ha ändå.
Jag hade fått dra om alla rör då de var ivägen, samt skaffa ett ftx aggregat.

Snyggt! Jag har för mig att man måste ha högre takhöjd för att få bygglov, typ 2,3m?

Tigokämpa Tigokämpa skrev:
Snyggt! Jag har för mig att man måste ha högre takhöjd för att få bygglov, typ 2,3m?
Krävdes inget bygglov, bara anmälan om ändring i bärande konstruktion

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.