hej.

Jag har precis gjort klart allt i sovrummet utom tapeten.
Det satt fiberväv innan som vi rev bort och sedan slipade bort alla ojämnheter, och dum som jag är så todde jag att det skulle räcka, men icke.
Tapeten ser fördjävlig ut. Alla små små ojämnheter förvärras tiofaldigt igenom tapeten. Och vi tapetserade halva rummet igår, och vi är inte dom bästa på att tapetsera, så vissa skarvar är inte 100%. Så det hjälper ju inte direkt...

Och nu vet vi inte hur vi ska göra. Nya sängen ska in på torsdag. Sover på soffan för tillfället. Så den planeringen är nog körd..

Kan vi tapetsera klart och sen måla allt flera gånger i hopp om att det döljer det värsta?
Listerna sitter redan, så att sätta dit ny gips är nog bara att glömma.

Finns det nånting att göra med detta spektakel?

Sitter här och svär för mig själv... :mad: :screwy:

Tyvär är det bara att riva ner och göra om.
precis som du sa så syntes det än mera nu när ni fått tapet över. Ett vanligt fel att tro att skavanker kommer döljas under en tapet.
Sen är det bara att bredspackla och slipa slätt för att senare tapetsera om =)
Surt när det händer, men se det så här, vad göra ngra dagars försening när du ska se det i en livstid.
Det får ta den tid det tar när det är gratis. =)

Målning döljer inget heller, tvärtom. Om ni vill ha minimalt med arbete är det tapetsering med mångfärgad rätt murrig tapet som gäller.

Annars är det "Gör om, gör rätt". Riv ner tapeten (eftersom ni slarvat med skarvarna), spackla, slipa, spackla igen och slipa igen, när ni är nöjda, sätt på renoveringsväv, sedan kan ni måla eller tapetsera.

Snabbaste sättet att lösa det bra är garanterat att slita ner listerna, slå upp ett lager repgips, spackla, måla och tillbaka med listerna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.