1 703 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Renovering av nyinköpta huset, vi startar vid trappen.
Hösten 2012 köpte jag och min sambo vårt första hus vi tänkte dela med oss av renoveringen. Huset är byggt 1975 och har inte blivit renoverat tidigare. Det finns inget som är i akut behov av att renoveras, så vi bestämde oss för att börja vid trappen som leder ner till källaren 
Tanken var att riva den gamla spaljén och bygga ett räcke runt trappen.
Då sätter vi igång:

Fick svetsa egna infästningar för stolparna.

Ankarmassa och gängstång användes för att förankra infästningarna i lättbetongen.

Börjar ta form nu, får tacka min far som hjälpte mig tillverka alla delar.

Nästan klart, saknas några lager färg men det tar vi senare när det blir dags för golv, väggar och dörrar. Tänkte att detta blir hösten projekt. Taket måste också lagas efter den gamla spaljén.

Det som syns liggandes i högra hörnet är det ny köket som vi ska börja med nästa vecka. Fortsättning följer
Tanken var att riva den gamla spaljén och bygga ett räcke runt trappen.
Då sätter vi igång:

Fick svetsa egna infästningar för stolparna.

Ankarmassa och gängstång användes för att förankra infästningarna i lättbetongen.

Börjar ta form nu, får tacka min far som hjälpte mig tillverka alla delar.

Nästan klart, saknas några lager färg men det tar vi senare när det blir dags för golv, väggar och dörrar. Tänkte att detta blir hösten projekt. Taket måste också lagas efter den gamla spaljén.

Det som syns liggandes i högra hörnet är det ny köket som vi ska börja med nästa vecka. Fortsättning följer
Produkter som diskuteras: "Ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
232 kr inkl moms
Läs mer
Spännande! Vi är i ungefär samma sits, vårt hus är dock från 1949 och renoverat ett otal gånger, fast inget de senaste 20 åren ungefär... Vi gör dock en totalrenovering av huset nu, är totala nybörjare men lär oss under tiden!
Och du, trappen blev snygg
Och du, trappen blev snygg
Klicka här för att svara