Byggahus.se

Renovering av litet badrum

1. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
  2. M
    Medlem Nivå 8
    Beror mest på att jag låtit mycket av den gamla grunden vara kvar, inget enl gvk som påverkar någon direkt funktion så spelar ingen roll, tex att avlopp toa är i ett hörn, brunn för nära vägg osv, men som sagt, påverkar ingen funktion så spelar inte mig ngn roll. Låg golvvärme sedan innan tillsammans med hallen och att bila upp hela golvet och lägga om golvvärme m.m hade dragit på sig rätt mycket mer jobb så lät vissa saker vara, i ett hus från sent 1700-tal blir inte allt som i nybyggda hus med räta vinklar och allt rullstolsanpassat :)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

3. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Nej har du byggt för dej själv och inte direkt bryr dej om försäkringsfrågan så spelar det ju mindre roll.

• Laddar…
  4. lopec
    Husägare · Nivå 6
  5. lunarayo
    Medlem Nivå 4
    Träklinkers

• Laddar…
  6. V
    Medlem Nivå 1
    Vilken tillverkare? Vad kostar det i m2 pris?
    Det var ett snyggt klinkergolv(y)

• Laddar…
  7. lunarayo
    Medlem Nivå 4
    Det heter Mumble C. Finns hos kakelgiganten

8. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Nivå 15
    Den typen av golv finns hos de flesta kakelleverantörerna och har blivit ganska populärt.

Har tyvärr själv inget till övers för dessa men tur vi alla har olika smak för annars hade världen varit tråkig. ;)

Tror förvisso en anledning till detta är för att man ju vet att man inte kan ha trägolv i en dusch och då känns det fel.
    Ungefär samma med laminatgolv som ska föreställa klinker.... känns lika fel i min skalle. ;):rolleyes:

• Laddar…
  9. lunarayo
    Medlem Nivå 4
    Förstår hur du tänker. Dock tycker jag sällan att laminatgolv liknar klinker särskilt bra. Dessa träklinkers ser exakt ut som trä. Och känns som trä när golvvärmen är på. :)

10. M
    Medlem Nivå 1
  11. M
    Medlem Nivå 8
    Jo har koll, det är väl brunnen som inte riktigt är 20cm från vägg men brunnsmanchetten fick plats utan problem och dessutom övervik av folien från väggen så svårt se att det skulle bli några problem.
    Sen toaavlopp i ett hörn är ju inte enl reglerna heller men med gott om tätskikt och folie runt ser jag det som omöjligt att det skulle kunna komma in vatten någonstans, inte värt bila om hela golvet för det när det finns toaletter med P-lås osv som funkade bra.

Sen att vattenrör kommer från golvet är väl inte enl regler heller, samma sak där att dra om hela servicen från gatan va inget option.

Eller är det några mer frånsteg som du ser det?

12. M
    Medlem Nivå 8