Renovering av litet badrum

7k läst  41 svar

1. lunarayo
    Medlem Nivå 3
    Jag tänkte dokumentera renoveringen av ett väldigt litet badrum. Letade själv efter såna renoveringar och hittade inte så många med bilder.

• Laddar…
  2. lunarayo
    Medlem Nivå 3
    Dag 1.

I dag rev de ut allt. Eftersom det är ett litet badrum revs allt ut på en dag.

3. lunarayo
    Medlem Nivå 3
    • Laddar…
  4. lunarayo
    Medlem Nivå 3
    • Laddar…
  5. Moosys
    Renoveringsnovis Nivå 10
    Ska bli intressant att följa! Håller själva på med en renovering av ett badrum på 1,5 kvm (y)

Hur stort är detta badrum och vad är det förväntade slutpriset på renoveringen om man får fråga?

• Laddar…
  6. lunarayo
    Medlem Nivå 3
    Det är ca 2,6 m2

Har du bilder på ditt badrum? Vad planerar du att ha där?

7. T
    Medlem Nivå 1
    Renoverar också vårt badrum på blott 2,8 kvm.
    Såhär såg det ut i januari efter rivning. Väntade på rörläggare och sätta lite nya reglar.

• Laddar…
  8. Moosys
    Renoveringsnovis Nivå 10
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    5BEA822D-7B3F-4281-AEE7-1ED6B708C685.jpeg

Inte så mycket att se just nu det blir toalett, handfat och dusch. Dessutom el-golvvärme och en funktstyrd fläkt är det tänkt

• Laddar…
  9. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Nivå 14
    Har idag lagt golvet på 3,4kvm i dotterns badrum som är 1,7x2m.
    Där ska in toalettstol, 55cm vask/kommod/spegelskåp och en tvättmaskin längs ena väggen.
    På andra väggen blir det ett högskåp, två handdukstorkar INR Bow och sen en 90x90 duschhörna.
    Tight men fullt fungerbart. :)

10. lunarayo
    Medlem Nivå 3
    • Laddar…
  11. lunarayo
    Medlem Nivå 3
    Har du bilder? Jag valde bort handdukstork eftersom jag har golvvärme. Tyckte att det blev för mycket grejer på väggarna. Ska du bygga in rör?

12. lunarayo
    Medlem Nivå 3
    Gör du det själv?

13. lunarayo
    Medlem Nivå 3
    Hur ser det ut nu?

14. T
    Medlem Nivå 1
    Jag gör allt själv så det tar lite tid.
    Nu är alla rör dragna, skulle satt upp resten av gipsen idag, men har ingen 55mm hålsåg.
    Nästa helg ska golvet flytas. Är väl 3 veckor kvar innan det är klart.

• Laddar…
  15. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Nivå 14
    Vänstra väggen blir toastol, kommod och tvättmaskin i hörnet.
    Höger vägg blir högskåp, handdukstorkar och dusch i hörnan.

Visst blir det lite trångt men vad gör man.

Jag har rekommenderat dottern att välja toppmatad maskin som ju är lite mindre men de vill troligen ha en vanlig för att kunna sätta torktumlare ovanpå ifall de känner att de vill ha det en dag.

Kommer tyvärr bli utanpåliggande rördragningar p.g.a hur idioterna gjort stambytet för 20 år sedan och dessutom är det betongväggar på hälften så det blev för mycket arbete i nuläget att fräsa in dem i väggarna.

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: