2 182 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Renovering av lägenhet + vindsuppbyggnad
Tänkte visa lite bilder av en renovering som jag och sambon pysslar med nu. Det är en etta på 38 kvm i gbg, östra centrum. Vi valde lägenheten främst p.g.a möjligheten för att bygga upp och göra en stor vindsvåning. Jag tänkte fortsätta uppdatera här med det projektet så småningom, men nu är det rummet, hallen och köket som skall fixas först. Har jobbat i 8 dagar hittills och har väl lika många kvar drygt innan det är färdigt.
Bilder på hur lägenheten såg ut när vi köpte den kommer upp ikväll.
Bilder på hur lägenheten såg ut när vi köpte den kommer upp ikväll.
Redigerat:
Dag 08
Återställning av allt vi rivit har fixats och nu är det dags att börja måla. Taklisten i rummet var frigolit, vilket vi inte visste sen innan, och eftersom jag vägrar ha något fusk i lägenheten så rev jag ner den vilket medförde väldigt mycket spackeljobb då limmet drog med sig både tak och tapet. Annars var det inget oväntat egentligen, mer än att vi valda att bara putsa upp sidorna på tapetväggen och sedan sätta gips för enkelhetens skull.




Återställning av allt vi rivit har fixats och nu är det dags att börja måla. Taklisten i rummet var frigolit, vilket vi inte visste sen innan, och eftersom jag vägrar ha något fusk i lägenheten så rev jag ner den vilket medförde väldigt mycket spackeljobb då limmet drog med sig både tak och tapet. Annars var det inget oväntat egentligen, mer än att vi valda att bara putsa upp sidorna på tapetväggen och sedan sätta gips för enkelhetens skull.




Klicka här för att svara



