503 läst ·
8 svar
503 läst
8 svar
Renovering av hus kalkyl
Hej,
Ny i detta forum men vill gärna ha lite hjälp. Vi ska köpa en äldre fastighet där vi både skall bygg ut ca ( 40kvm) samt renovera och ändra om i planritningen. Jag gör det mesta själv, men har också hjälp av en elektriker samt anlitat en snickare.
Huset är idag på 90kvm. Här är vår ca budget på kalaset. Vad tror ni?
Utbyggnad 400 000:- ca 40kvm
El/värme (det är direktverkande el idag.) 200 000:-
Nytt kök 200 000:-
Toa 1: 200 000 :-
Toa 2 :150 000:-
renovering övrigt hus(90kvm) färg,golv,lite nya väggar. 300 000:-
Tak utbyggnad samt lite plåt emellan 150 000:-
Nytt avlopp 150 000:-
övriga konstanter 120 000:-
Ny i detta forum men vill gärna ha lite hjälp. Vi ska köpa en äldre fastighet där vi både skall bygg ut ca ( 40kvm) samt renovera och ändra om i planritningen. Jag gör det mesta själv, men har också hjälp av en elektriker samt anlitat en snickare.
Huset är idag på 90kvm. Här är vår ca budget på kalaset. Vad tror ni?
Utbyggnad 400 000:- ca 40kvm
El/värme (det är direktverkande el idag.) 200 000:-
Nytt kök 200 000:-
Toa 1: 200 000 :-
Toa 2 :150 000:-
renovering övrigt hus(90kvm) färg,golv,lite nya väggar. 300 000:-
Tak utbyggnad samt lite plåt emellan 150 000:-
Nytt avlopp 150 000:-
övriga konstanter 120 000:-
Tack för svar, Förstår.S Sajmon skrev:
Huset är fullt beboligt nu men vi vill fräscha upp det ordentligt. Det du ser på kostnader är egentligen allt nytt. Nytt kök, Nya badrum... dvs totalrenovering på sina platser.
Har nu ställt er frågan om ni måste köpa detta hus?
Ca 2 miljoner i renovering och tillbyggnad, jag gissar att ni skulle kunna få ett hus som mer passar era behov givet att ni istället betalar 2 miljoner mer för huset.
Det man lätt missar med renoveringar är förutom att det lätt blir dyrare är att det tar mycket mer tid!
Ca 2 miljoner i renovering och tillbyggnad, jag gissar att ni skulle kunna få ett hus som mer passar era behov givet att ni istället betalar 2 miljoner mer för huset.
Det man lätt missar med renoveringar är förutom att det lätt blir dyrare är att det tar mycket mer tid!
Sant, huset ligger vi familjens hus så inget måste men en stor vilja. Vi köper huset och tomten för 300 000:- vilket gör att vi landar på en hyfsad kostnad överlag.K Klass0n skrev:Har nu ställt er frågan om ni måste köpa detta hus?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Köpa hus med renoveringsbehov
Köpa & Sälja hus -
Renovering fritidshus
Byggmaterial & Byggteknik -
Sälja hus i toppskick för ett större renoveringsobjekt
Köpa & Sälja hus -
Totalrenovering 50-tals hus - kalkyl, hjälp!!
Byggmaterial & Byggteknik -
Kalkyl totalrenovering hus 70 + 30 kvm
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.