450 282 läst ·
1 500 svar
450k läst
1,5k svar
Renovering av 30-talshus (230 + 130 kvm)
det är en enorm skillnad
så mycket smidigare att laga mat med nya vitvaror och vi har mer plats, både att äta på och att laga mat på. för att inte tala om det estetiska, ny belysning och nya fräscha skåp gör mycket. 
+ att vi fick ett sovrum till på köpet
+ att vi fick ett sovrum till på köpet
Så här funderar vi på att göra. Har inte ritat in allt då förstås.
Vi har börjat tapetsera i sista barnrummet och jag har grävt ett dike för muren. 40-50 djupt och 60 brett.
Materialet till mur + 100 kvm marksten kommer i början av juli.
Vi har börjat tapetsera i sista barnrummet och jag har grävt ett dike för muren. 40-50 djupt och 60 brett.
Materialet till mur + 100 kvm marksten kommer i början av juli.
Tror ni detta duger som bärlager?
Tänkte gräva ur 15 cm, lägga duk, sen nytt bärlager, sättsand och plattor. Räcker det för en garageuppfart?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte gräva ur 15 cm, lägga duk, sen nytt bärlager, sättsand och plattor. Räcker det för en garageuppfart?
Jovars. Fått lite olika svar om man behöver gräva ur o lägga nytt eller ej.
Ett nytt problem uppstod idag. Firman vi hade för elen i köket hade fullt, men han kom och lämnade av lite slang för spotlights i marksten. Jag var tyvärr och hämtade stenmjöl, och han gav något luddiga instruktioner till josefin.
Någon som kan hjälpa mig med hur jag ska dra slangen under jord innan jag fyller upp? Antar att det ska va en flexslang per spotlight, men ska jag ha en knutpunkt för alla spotlights där transformatorn sitter eller hur funkar det?
Ett nytt problem uppstod idag. Firman vi hade för elen i köket hade fullt, men han kom och lämnade av lite slang för spotlights i marksten. Jag var tyvärr och hämtade stenmjöl, och han gav något luddiga instruktioner till josefin.
Någon som kan hjälpa mig med hur jag ska dra slangen under jord innan jag fyller upp? Antar att det ska va en flexslang per spotlight, men ska jag ha en knutpunkt för alla spotlights där transformatorn sitter eller hur funkar det?
Beror nog på vilken typ av spotlights ni tänker använda, jag tänker slangarna, om dom ska ha slang från lämpligt ställe för drivdon eller om dom har inbyggda drivdon, då behöver du bara ha matning fram till första sen går du vidare därifrån till nästa.