D
Jobbade också en hel del med altanen och såg till att poolen kom igång till slut i mitten på juli som jag minns det.
En person arbetar på en träaltan, använder en skruvdragare och har en hink med skruvar bredvid sig. Gräs och en blå rutschkana syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altanbygge med använd återbrukat virke och poolkonstruktion i trä, omgiven av gräsmatta och skog i bakgrunden.
Skapa konto
Altan med rund pool under byggnation, omgiven av grönska och ett halvtak med röda tegelpannor. Verktyg och material ligger utspridda.
Skapa konto
Altan under konstruktion med omgivande gräsmatta och byggmaterial utspritt, sedd i skymning.
Skapa konto
Träaltan med omgärdande staket och en ovanmarkspool syns i bakgrunden, med ett öppet fält och träd längre bort.
Skapa konto
Renoverad folkpool med plywoodväggar och sandbotten, omgiven av trädäck. Träreglar och verktyg synliga på däcket.
Skapa konto
Åttakantig pool omgiven av träaltan, delvis färdig, med verktyg och byggmaterial på trädäcket.
Skapa konto
Begagnad åttakantig pool omgiven av trätrall, med ett hus i bakgrunden och utrustning runt omkring på altanen.
Skapa konto

Detta är en begagnad folkpool från en vän som jag fick gratis när han bytte till större. Det blev en del jobb med att rikta den och jag bytte ut lite plywood på några sektioner. Bestämde mig även för att förstärka alla sektioner med stående reglar. Linern (även begagnad) gick att passa in med dom gamla skruvhålen för bräddavlopp och lampa efter en del dragande. Blev inte perfekt montage av alla delar, men är mycket nöjd. Så en stor shoutout till Mandela Bröd.

Altanen består av en del återbrukat virke.

Resten av vintern går nog åt till att jobba invändigt med garaget. Isolering och gipsning av tak etc.

• Gilla
Peter_Bromma och 11 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.