Blir ju fina fisken det där (y)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Tack! Ja det får duga åt sonen

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Jäklar vad ni har jobbat på! Gott byggt!

• Gilla
nino
  • Laddar…
Nu börjar det bli klart, fattas lite golvlister, el ska dras om i rummet, lite målning, mjukfog mot kaklet osv...

• Nästan färdigt kök med vita skåp, svart bänkskiva och modern spis, väntar på slutgiltiga detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat kök med vit matplats, kylskåp och Coca-Cola neonskylt på väggen.
    Skapa konto
  • Renoverat vardagsrum nästan klart med soffa, bord, matta och ej färdigställd elektrik.
    Skapa konto
  • Nästan färdigt rum med trägolv, vitmålade väggar, svart pianoliknande möbel och vit skärmvägg.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Bättre bild
Vardagsrum med en vit bokhylla som innehåller en skivspelare, TV och diverse föremål.
Skapa konto

Skivspelaren fick grabben av gamla ägaren, en Dux.
Behöver en ny rem och ev en ny nål då den gamla är sned

• Gilla
Anonymiserad 138107 och 1 till
  • Laddar…
Det orenoverade badrummet :surprised:
Blir kakel och klinker så klart, vägghängd toa och en assymetrisk duschhörna då det är ett fönster bakom draperiet längst bak

• Orenoverat badrum med badkar och duschdraperi, ljusgrön golv, radiator och vägg i tapet.
    Skapa konto
  • Orenoverat badrum med handfat, toalett, badkar och duschdraperi framför fönster.
    Skapa konto
Jag är något av en motståndare till den vägghängda toan..

Ser faktiskt inga fördelar med en sådan öht.

Hur resonerar du kring den?

L
Lika här , det är mycket jobb med att få en toa att hänga , , klart går att städa under , men ser inte det som ett problem om den står på golvet

Anledningen är att föreningen bara byter golvbrunnar, är väldigt tunna gjutna bjälklag så det är lätt att gå igenom...
Wc stosen kommer upp för nära väggen som det är idag och med en extra gips på så blir det ännu sämre...

Tänker att jag drar upp avloppet i en låda som tätas utvändigt samtidigt med väggen, sen byggs en fixtur upp där stolen ska hängas.
Avloppet blir då tätat enligt konstens alla Regler, trots att det kommer upp för nära vägg.
Kan inte komma på hur jag ska göra annars?

När jag har gjort jobb så kan man ju skriva en avvikelse, men när jag både äger och gör jobbet själv så blir det ju lite knas vid ev problem?

Blir ju lätt med ev reklamationer iaf.. :rofl:

Blir nog en bra lösning (y)

Satt dit garderobsdörrarna idag, naturligtvis så var måtten till handtagen 85mm, köpte 87mm får borra upp hålen lite så kanske det funkar om jag inte hittar likande fast rätt mått.

• Nymonterade vita garderobsdörrar med handtag, vid en trärammad öppning, inomhusmiljö.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.