Hej,

Behöver era kloka råd, har en suterängvilla från 1979-1980 där jag rivit ut golven ifrån de lilla trapprummet (litet förråd under trappen). De luktade lite illa så ville kika under golven och se vad de kunde vara. Tog även bort den gamla vävtapeten som luktade sunket. Hittade inget som såg konstigt ut så vill nu fixa tillbaka alltsammans, lukten har blivit bättre sedan jag rev bort golvet och vävtapeten, har nu täppt igen golvet men vill lägga någon matta för att de ska se bättre ut, sen på väggarna är nu playwood och gammal lim från tapeten.

Hur ska jag enklast fixa till de så de ser ok ut men med material som passar för källarrum?
Kan jag köpa en matta som andas (för svårt för mig att lägga golv så matta borde vara enklast) , sen spackla väggarna innan de målas (med någon speciell färg antar jag?), eller är spackel opassande i källarrum? Sen behövs även golvlister i plast eller kan jag använda vanliga vitmålade furu?

Många frågor nu men är lite förvirrad över hur jag ska återställa förrådet så att de inte börjar lukta värre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.