Hej!
Hur ska jag på bästa sätt kunna återställa denna trapp?
Jag har tyvärr inga bättre bilder ännu.
Ska man använda lackfräs? Elektrisk hyvel? Planfräs? Slipmaskin? Färgborttagninsmedel? Skrapa?
Hur hade ni gjort, och varför?
Hur ska jag på bästa sätt kunna återställa denna trapp?
Jag har tyvärr inga bättre bilder ännu.
Ska man använda lackfräs? Elektrisk hyvel? Planfräs? Slipmaskin? Färgborttagninsmedel? Skrapa?
Hur hade ni gjort, och varför?
Jag har kört med en Metabo lackfräs, riktigt effektivt men lite lurigt att ta lagom. Sen slipade vi med billiga vanliga oscillerande maskiner och det var olidligt tidskrävande. Borde hyrt något rejält istället.
I ditt fall skulle jag överväga att skrapa bort färgen och sen slipa med en riktig slipmaskin som kan avverka lite och inte bara geggar runt i färgen 😊
Har aldrig testat med något medel dock, det kanske är supersmidigt..
I ditt fall skulle jag överväga att skrapa bort färgen och sen slipa med en riktig slipmaskin som kan avverka lite och inte bara geggar runt i färgen 😊
Har aldrig testat med något medel dock, det kanske är supersmidigt..
Produkter som diskuteras: "skrapa färgen"
Färgskrapa Ergo 65 mm Bahco
Tvåhands färgskrapa
369 kr inkl moms
Läs mer
Blästra är inget du ger dig på själv om du inte är ute efter att snabbt spendera mycket på en maskinpark, skyddsutrustning och utrustning gör täckning/städning. Ring en firma. Dessutom så måste nog någon på plats se att det du har i färgväg lämpar sig och välja lämplig blästermedia. Har sett både kolsyra, soda och traditionell sand användas beroende på färg och underlag
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden