285 970 läst ·
1 334 svar
286k läst
1,3k svar
Renovera suterränghus
Idag har jag stöttat upp balkongen underifrån på utsidan med två stolpar så nu kan jag ta bort de kvarvarande golvåsarna som är spikade samman med balkongens golvreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Som sagt nu ska du lyssna på komplimanger och beröm...mr.Ola skrev:
Om du inte kan ta emot dom skicka dom vidare till din familj som vet vilken pappa dom har
Idag borrar jag hålen för återanslutning av de gamla elementen på nedre våningen. Jag har hunnit med 3,5 hål innan jag borrade in i en elledning.. Verkar vara ledningen mellan taklampa, lysknapp å elcentral som på något vis träffades för jag såg igenom borrhålet närmast hur källarlampan slocknade..
Visst är det lördag kväll?!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det blev nya trådar, allt som allt ca tre meter rör mellan två trappbryttare. Ett omvik av flexslang för att hålla lorten borta och sedan nya lysknappar i sinom tid!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om du inte hittar nån intresserad köpare på Blocket så kan du testa att ringa kommunen och fråga om de vill hämta (tillbaka) den. Ofta installeras dessa ramper vi bostadsanpassningsbidrag (BAB) som söks hos kommunen. Mina kollegor handlägger ansökningar om diverse BAB-åtgärder så som installation av ramp och får många samtal varje år om ramper som inte behövs längre. Då ringer de i sin tur folk på "kommunförrådet" som åker ut och plockar ner dem och lägger "i lager" inför kommande ansökningar. Vet ju inte hur det är organiserat i din kommun, men kan vara värt ett samtal iaf. ´Det blir en win-win om du slipper köra bort den som metallskrot och den istället kan återanvändas i sin helhet eller i delar hos någon annanmr.Ola skrev:
Jag har tatt mig för lite trädgårdsarbete och även om Rampen inte är såld så är den iallafall nedmonterad till förmån för utebord och en prima grill från Rusta.
Även lite motorsågning av nån typ av hägg och uppgrävning av en elak taggbuske har blivit gjort här.
Sågade med en elektrisk kedjesåg och kände mig djupt omanlig i avsaknad av blårök och tvåtaktsavgaser från en riktig husqvarnasåg men vaffan jobbet blev iallafall gjort!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Även lite motorsågning av nån typ av hägg och uppgrävning av en elak taggbuske har blivit gjort här.
Sågade med en elektrisk kedjesåg och kände mig djupt omanlig i avsaknad av blårök och tvåtaktsavgaser från en riktig husqvarnasåg men vaffan jobbet blev iallafall gjort!
Fråga:
Jag ska montera in ett LK schuntskåp i väggen här enligt bild. Hur högt över det färdiga golvet behöver detta monteras?
(jag har även en LK sockel som ev kommer till användning.)
Jag ska montera in ett LK schuntskåp i väggen här enligt bild. Hur högt över det färdiga golvet behöver detta monteras?
(jag har även en LK sockel som ev kommer till användning.)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Den lägsta höjden skåpet kan sitta på bestäms av krökningsradier på slangarna och de stödskenor som måste monteras...mr.Ola skrev:
kolla på LK om de inte har några idéer om hur övergång golv vägg kan göras bra?