Idag har jag stöttat upp balkongen underifrån på utsidan med två stolpar så nu kan jag ta bort de kvarvarande golvåsarna som är spikade samman med balkongens golvreglar.
Två trästolpar som stöttar upp en balkong med synlig snö och skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med borttagna golvåsar och verktyg utspridda på ett betonggolv inomhus.
Skapa konto

mr.Ola mr.Ola skrev:
Ja jag har faktiskt några anmärkningar på det,jag har inte fått det jämna och spegelblank resultat som jag väntade mig trots att jag rollade med en enkom golvroller.
.. Men det är precis som med putsen, den första gången som jag gjort det här också så jag är nöjd iallafall!
Som sagt nu ska du lyssna på komplimanger och beröm...
Om du inte kan ta emot dom skicka dom vidare till din familj som vet vilken pappa dom har

• Haha
mr.Ola
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Som sagt nu ska du lyssna på komplimanger och beröm...
Om du inte kan ta emot dom skicka dom vidare till din familj som vet vilken pappa dom har
Tack så mycket!

mr.Ola mr.Ola skrev:
Tack så mycket!
Du bjussar på mycket så vi får se hur du håller på...

• Älska
mr.Ola
  • Laddar…
Idag plockade vi av rampen, måttade den och lade ut den på blocket.. Kom å köp ni hågade!
Metallramp avmonterad vid en rödmålad stuga, redo för försäljning, med spade i förgrunden.
Skapa konto
Handritad skiss av en ramp med måttangivelser.
Skapa konto

Idag borrar jag hålen för återanslutning av de gamla elementen på nedre våningen. Jag har hunnit med 3,5 hål innan jag borrade in i en elledning.. Verkar vara ledningen mellan taklampa, lysknapp å elcentral som på något vis träffades för jag såg igenom borrhålet närmast hur källarlampan slocknade..
Hål borrade i vit takyta med synliga rör och kablar, skador efter borrning nära elinstallationer.
Skapa konto
Tak med borrade hål och synlig elledning nära en dörr, indikation på misstag vid borrning.
Skapa konto
Vägg med färska borrade hål nära elcentral, ett halvfärdigt hål där kabel syns.
Skapa konto
Visst är det lördag kväll?!

Ett hål i betong med ett plastavloppsrör omringat av lite skräp, innan omvik läggs för att skydda röret.
Skapa konto

Jag får lägga på någon typ av omvik för att inte få in skräp å sten i röret sen trådar om det när alla borrningar är klara!

Det blev nya trådar, allt som allt ca tre meter rör mellan två trappbryttare. Ett omvik av flexslang för att hålla lorten borta och sedan nya lysknappar i sinom tid!
Elektriska kablar och ledningar som hänger lös från ett vägguttag under installation eller reparation.
Skapa konto
Installation av nya rör genom betonggolv, skyddade med flexslang mot smuts.
Skapa konto
En flexslang installerad i ett betonghål, med synlig grusig yta och ett trästycke i övre vänstra hörnet.
Skapa konto

mr.Ola mr.Ola skrev:
Det blev nya trådar, allt som allt ca tre meter rör mellan två trappbryttare. Ett omvik av flexslang för att hålla lorten borta och sedan nya lysknappar i sinom tid!
[bild] [bild] [bild]
Ja sådant händer och bättre är ju någon typ av VP rörsskarv... men flexrör funkar ju

• Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
M
mr.Ola mr.Ola skrev:
Idag plockade vi av rampen, måttade den och lade ut den på blocket.. Kom å köp ni hågade!
[bild] [bild]
Om du inte hittar nån intresserad köpare på Blocket så kan du testa att ringa kommunen och fråga om de vill hämta (tillbaka) den. Ofta installeras dessa ramper vi bostadsanpassningsbidrag (BAB) som söks hos kommunen. Mina kollegor handlägger ansökningar om diverse BAB-åtgärder så som installation av ramp och får många samtal varje år om ramper som inte behövs längre. Då ringer de i sin tur folk på "kommunförrådet" som åker ut och plockar ner dem och lägger "i lager" inför kommande ansökningar. Vet ju inte hur det är organiserat i din kommun, men kan vara värt ett samtal iaf. ´Det blir en win-win om du slipper köra bort den som metallskrot och den istället kan återanvändas i sin helhet eller i delar hos någon annan :D(y)

• Gilla
Byggaren Bengt och 3 till
  • Laddar…
Avlägsnar även eternitkanalerna.. Person med skyddsmask och skyddsglasögon i en byggarbetsmiljö.
Skapa konto
Betongtak med spår efter avlägsnade eternitkanaler och synliga ledningar.
Skapa konto

mr.Ola mr.Ola skrev:
Avlägsnar även eternitkanalerna.. [bild] [bild]
Ja det är bra...
För man vill ju inte ha luft med sådant...i

• Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Jag har tatt mig för lite trädgårdsarbete och även om Rampen inte är såld så är den iallafall nedmonterad till förmån för utebord och en prima grill från Rusta. En trädgård under arbete med en grävmaskin i förgrunden och nedmonterade utebord och röda verktyg i bakgrunden.
Skapa konto
Trädäck med utemöbler och grill intill en röd vägg i trädgården, soligt väder.
Skapa konto

Även lite motorsågning av nån typ av hägg och uppgrävning av en elak taggbuske har blivit gjort här.
Sågade med en elektrisk kedjesåg och kände mig djupt omanlig i avsaknad av blårök och tvåtaktsavgaser från en riktig husqvarnasåg men vaffan jobbet blev iallafall gjort! :D

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fråga:
Jag ska montera in ett LK schuntskåp i väggen här enligt bild. Hur högt över det färdiga golvet behöver detta monteras?
(jag har även en LK sockel som ev kommer till användning.)
Renoveringsarbete vid vägg nära öppet fönster med synlig isolering och verktyg på golvet.
Skapa konto
Ett LK schuntskåp ligger på ett betonggolv vid en halvfärdig vägg med verktyg omkring.
Skapa konto

mr.Ola mr.Ola skrev:
Fråga:
Jag ska montera in ett LK schuntskåp i väggen här enligt bild. Hur högt över det färdiga golvet behöver detta monteras?
(jag har även en LK sockel som ev kommer till användning.)
[bild] [bild]
Den lägsta höjden skåpet kan sitta på bestäms av krökningsradier på slangarna och de stödskenor som måste monteras...
kolla på LK om de inte har några idéer om hur övergång golv vägg kan göras bra?

• Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.