285 970 läst ·
1 334 svar
286k läst
1,3k svar
Renovera suterränghus
Idag har det varit en produktiv dag. Först jobbat mellan 7 och 11 och sen kom snickarhjälpen och hjälpte mig att ta ner skorstenen och lappa igen taket.
Vi började med att ta bort plåten som var monterad runt och uppe på skorstenen sedan täckte vi det närmaste av taket med masonite. Vi knackade försiktigt lös det tegel som fanns uppe på taket och kastade ner det på framsidan av huset.
Inne innanför teglet fanns det både en betongskorsten med kanaler, lite extra ventilationskanaler av eternit och även en rostig stålpipan i klädd i isolering. Toppen av skorstenspipan bestod mest bara av rostkex men i övrigt i riktigt bra skick.
Jag fick även ut det allra mesta av skorstenschaktet från kallvinden innan vi slog igen taket.
Det blir en hel del dynga från en skorsten och jag törs nästan gissa på att avfallet kommer att mätas i ton och inte i kilon!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Vi började med att ta bort plåten som var monterad runt och uppe på skorstenen sedan täckte vi det närmaste av taket med masonite. Vi knackade försiktigt lös det tegel som fanns uppe på taket och kastade ner det på framsidan av huset.
Logga in
Skapa konto
Inne innanför teglet fanns det både en betongskorsten med kanaler, lite extra ventilationskanaler av eternit och även en rostig stålpipan i klädd i isolering. Toppen av skorstenspipan bestod mest bara av rostkex men i övrigt i riktigt bra skick.
Logga in
Skapa konto
Jag fick även ut det allra mesta av skorstenschaktet från kallvinden innan vi slog igen taket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det blir en hel del dynga från en skorsten och jag törs nästan gissa på att avfallet kommer att mätas i ton och inte i kilon!
1000 kilo senare..
Skorstenspipan verkar stå på en plåtkrage och har därför inte ramlat ner i källaren ännu. Den var även 2 delad och hade aldrig gått att dra ut uppåt via taket med kranbil heller..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto