Hej! har flyttat in i ett hus med ett Junckers skeppsgolv. Ett massivt trägolv med fabriksmonterade gumminåtar. Jag skulle nu vilja slipa detta och antingen lacka eller måla vitt. Det som ställer till det för mig är just gummilisten mellan brädorna. Någon som har ngn erfarenhet av detta, hur man går tillväga? Målar man bara över? Då går ju det själva det svarta bort ... vilket kanske kan vara ok men fäster det ens eller kommer det se fult ut efter ett tag. Golver rör lite på sig vilket gummilisterna absorberar. Alternativt att man målar försiktigt med lite färg så att det inte rinner ner.

Om man skulle lacka så skulle det oxå samlas massa lack i dessa svarta gummiskåror o då blir jag oxå osäker på resultat.


Som sagt, någon som har tips! :)

/m
 
  • Junckers skeppsgolv i trä med synliga fabriksmonterade svarta gumminåtar mellan brädorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L linke-72 skrev:
Hej! har flyttat in i ett hus med ett Junckers skeppsgolv. Ett massivt trägolv med fabriksmonterade gumminåtar. Jag skulle nu vilja slipa detta och antingen lacka eller måla vitt. Det som ställer till det för mig är just gummilisten mellan brädorna. Någon som har ngn erfarenhet av detta, hur man går tillväga? Målar man bara över? Då går ju det själva det svarta bort ... vilket kanske kan vara ok men fäster det ens eller kommer det se fult ut efter ett tag. Golver rör lite på sig vilket gummilisterna absorberar. Alternativt att man målar försiktigt med lite färg så att det inte rinner ner.

Om man skulle lacka så skulle det oxå samlas massa lack i dessa svarta gummiskåror o då blir jag oxå osäker på resultat.


Som sagt, någon som har tips! :)

/m
Kan man inte nåta om det?

Golvet är snyggt så det bästa är att låta det vara :cool::rofl:
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Skeppsgolv?
På båtar lackade man aldrig däcken.
Kanske bättre att slipa det och sedan olja golvet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.