Hej! har flyttat in i ett hus med ett Junckers skeppsgolv. Ett massivt trägolv med fabriksmonterade gumminåtar. Jag skulle nu vilja slipa detta och antingen lacka eller måla vitt. Det som ställer till det för mig är just gummilisten mellan brädorna. Någon som har ngn erfarenhet av detta, hur man går tillväga? Målar man bara över? Då går ju det själva det svarta bort ... vilket kanske kan vara ok men fäster det ens eller kommer det se fult ut efter ett tag. Golver rör lite på sig vilket gummilisterna absorberar. Alternativt att man målar försiktigt med lite färg så att det inte rinner ner.
Om man skulle lacka så skulle det oxå samlas massa lack i dessa svarta gummiskåror o då blir jag oxå osäker på resultat.
Som sagt, någon som har tips!
/m
Om man skulle lacka så skulle det oxå samlas massa lack i dessa svarta gummiskåror o då blir jag oxå osäker på resultat.
Som sagt, någon som har tips!
/m
Kan man inte nåta om det?L linke-72 skrev:Hej! har flyttat in i ett hus med ett Junckers skeppsgolv. Ett massivt trägolv med fabriksmonterade gumminåtar. Jag skulle nu vilja slipa detta och antingen lacka eller måla vitt. Det som ställer till det för mig är just gummilisten mellan brädorna. Någon som har ngn erfarenhet av detta, hur man går tillväga? Målar man bara över? Då går ju det själva det svarta bort ... vilket kanske kan vara ok men fäster det ens eller kommer det se fult ut efter ett tag. Golver rör lite på sig vilket gummilisterna absorberar. Alternativt att man målar försiktigt med lite färg så att det inte rinner ner.
Om man skulle lacka så skulle det oxå samlas massa lack i dessa svarta gummiskåror o då blir jag oxå osäker på resultat.
Som sagt, någon som har tips!
/m
Golvet är snyggt så det bästa är att låta det vara
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Skeppsgolv?
På båtar lackade man aldrig däcken.
Kanske bättre att slipa det och sedan olja golvet.
På båtar lackade man aldrig däcken.
Kanske bättre att slipa det och sedan olja golvet.
Klicka här för att svara

