1 309 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Renovera när man har pappinnertak
Huset byggt 1956. Taket/golvet mot övervåningen är uppbyggt med lättbetongskivor. Under detta har dom satt uppspänd papp. Nu ska vi lägga nya golv och tapetsera. Frågan är vad man ska göra åt taken? Ska vi måla och hoppas det blir bra? Slita ner papptaken och spackla/slipa/måla? Ersätta pappen med gipsskivor/spackla och måla? Vad är enklast och vad ger bäst slutresultat?
Om måla om, vad ska vi använda för färg?
Om spackla/slipa/måla, vilket spackel och finns det några andra bra tips?
Om gipsskivor, Hur fäster man enklast gipset i betongtaket?
Om måla om, vad ska vi använda för färg?
Om spackla/slipa/måla, vilket spackel och finns det några andra bra tips?
Om gipsskivor, Hur fäster man enklast gipset i betongtaket?
Om måla om, vad ska vi använda för färg?
- Vanlig vägg/takfärg
Om spackla/slipa/måla, vilket spackel och finns det några andra bra tips?
- Usch... Jag hade inte ens övervägt detta alternativ, p.g.a. allt jobb det medför.
Om gipsskivor, Hur fäster man enklast gipset i betongtaket?
- I träreglar. Reglarna fäster du med skruv och plugg.
- Vanlig vägg/takfärg
Om spackla/slipa/måla, vilket spackel och finns det några andra bra tips?
- Usch... Jag hade inte ens övervägt detta alternativ, p.g.a. allt jobb det medför.
Om gipsskivor, Hur fäster man enklast gipset i betongtaket?
- I träreglar. Reglarna fäster du med skruv och plugg.
Klicka här för att svara