Hej.
Planerar att renovera en mur som idag är byggd med betongblock liknande blocken från Våxtorp betong.
Tänkte riva 2 rader och bygga upp igen eftersom muren spruckit längs med denna skarv.
Min fråga är om det funkar att återuppbygga med Lecablock istället, med tanke på kommande putsning av muren ?
Kan man blanda 2 olika underlag på detta sätt utan problem ?
En annan fråga är om man behöver armera mellan dom olika skikten ? Muren är 4 rader hög
/Mikkey