3 495 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Renovera kökskåp - stommar o luckor
Har någon erfarenhet av att renovera köksskåp. Vill slippa att riva ut alltihop.
Stommarna är ju bara en aning slitna och fula i den synliga kanten och inuti. Går de att måla om? Blir det snyggt? Vilken färg?
Jag har massiva betsade och lackade spegeldörrar. Vill behålla träet o inte måla. Kan man betsa på de slitna ställena och sedan lacka över alltihop? Kan man spackla på de mest slitna partierna och sedan betsa o lacka? Vilken spackel, bets o lack?
Stommarna är ju bara en aning slitna och fula i den synliga kanten och inuti. Går de att måla om? Blir det snyggt? Vilken färg?
Jag har massiva betsade och lackade spegeldörrar. Vill behålla träet o inte måla. Kan man betsa på de slitna ställena och sedan lacka över alltihop? Kan man spackla på de mest slitna partierna och sedan betsa o lacka? Vilken spackel, bets o lack?
Vi har just renoverat vårt gamla kök, så vi kunde sätta in det i vårt nya hus. Vi slipade och spacklade luckorna, som är massiva spegelluckor. Vi målade dock, med en lösningsmedelsbaserad lackfärg, glans 40. Vi använde 2 ljusa kulörer, där vi använde den ljusaste i spåret och den ngt mörkare på de stora ytorna.
Stommarna kommer vi måla med samma färgtyp, vi använde Nordsjö lackfärg 40.
Använd bara inte vattenbaserad lackfärg, den torkar för snabbt!
Att spackla, betsa och lacka tror jag inte fungerar, tyvärr.
lycka till!
Peter
Stommarna kommer vi måla med samma färgtyp, vi använde Nordsjö lackfärg 40.
Använd bara inte vattenbaserad lackfärg, den torkar för snabbt!
Att spackla, betsa och lacka tror jag inte fungerar, tyvärr.
lycka till!
Peter
Klicka här för att svara