Har precis börjat renovera vår lägenhet som är byggd nånstans 1920-tal skulle jag tro.
Genomgående i lägenheten satt målad, knottrig strukturtapet (såna med sågspån) som jag bara inte kunde leva med.
Då jag vill ha målade väggar var min plan att riva tapeten, bredspackla och måla.

Sagt och gjort, när fyra lager tapet rivits bort kom jag ner till något jag trodde var en lättbetongvägg men som visade som vara en klasongvägg med trästomme. Tyvärr är putsen väldigt porös och stora partier puts rasar och blottar vassmattan.

Nu är frågan, ska man ge sig på och försöka laga pusten med kalkputs (?) och sen bredspackla över eller blir det bäst att ta bort all puts ner till trästommen och skruva dit gipsskivor?

Nån som har erfarenhet av en sån här vägg skriv gärna tips om hur jag ska göra.
Då det är första gången jag renoverar tar jag emot alla tips med glädje :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.