972 läst ·
2 svar
972 läst
2 svar
Renovera kanalfläkt?
Jag har en LHG K100M kanalfläkt som går som värmeförflyttare i källaren. Den låter lite illa men ljudet försvinner tillfälligt när jag knackar på den. Går det att byta lager i den?
Produkter som diskuteras: "kanalfläkt"
Kanalfläktar
Med hjälp av en kanalfläkt kan du på ett smidigt sätt öka flödet av frånluft i våtrum och därigenom förbättra ditt inomhusklimat.
Läs mer
Bästa svaret
Det gåt bra lite jobbb blir det med att demontera allt, men värdsligt, när du har motorn i handen kommer du tillbaka hit och får reda på hur du ska ta isär den. Flera som bytt lager, pris för två ca 150 -200 kr, kanske billigare på billiga varuhuset. Det ska var dubbel-Z, inkappslade på båda sidor. Den typen av motor sitter massvis av fläktar. Dussinvara.G Guson skrev:
Precis det jag ville höra! Det blir inte förrän till våren då den nu går dygnet runt så jag kan värma hela källaren med en luftvärmepump. Den låter inte hemskt illa men tillräckligt för att jag ska ana att den är på gång.J jonaserik skrev:Det gåt bra lite jobbb blir det med att demontera allt, men värdsligt, när du har motorn i handen kommer du tillbaka hit och får reda på hur du ska ta isär den. Flera som bytt lager, pris för två ca 150 -200 kr, kanske billigare på billiga varuhuset. Det ska var dubbel-Z, inkappslade på båda sidor. Den typen av motor sitter massvis av fläktar. Dussinvara.
Klicka här för att svara