5 949 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Renovera hus från slutet av 1800-talet?
Jag har hittat ett hus från slutet av 1800-talet som jag bara har fastnat för.. Kan inte släppa tanken på huset. Visst är det i stort behov av renovering; byte av fasad och takpannor. Ev också byte av det under takpannorna. Dock skall huset enligt uppgift inte vara skadat av varken fukt eller mögel.
På grund av renoveringsbehovet säljs det billigt. Jag är intresserad av att renovera i ursprunglig stil och kanske sälja det igen och tjäna en peng.
Vad tror ni; är det möjligt att tjäna en liten slant på sådana här hus?
Tilläggas bör att det inte har stått obebott längre tid.
På grund av renoveringsbehovet säljs det billigt. Jag är intresserad av att renovera i ursprunglig stil och kanske sälja det igen och tjäna en peng.
Vad tror ni; är det möjligt att tjäna en liten slant på sådana här hus?
Tilläggas bör att det inte har stått obebott längre tid.
Redigerat:
Har du tänkt att få betalt för all tid du lägger motsvarande ett jobb? Att renovera till ursprungligt skick tar tid, inte så stora materialkostnader (beroende på vad som ska göras) men desto större tidsåtgång.
Sen gäller det att hitta rätt köpare. Ska det vara moderniserat med modernt kök o våtutrymmen? En del vill ha kök i gammal stil o andra modernt kök i gammal tappning. samma med våtutrymmen.
Ligger huset i ett populärt område? Alltid svårt att spekulera och renovera hus i områden utanför populära områden.
Bästa hade varit om du kunde köpa det o renovera det som du vill ha det, prova sälja och får du det inte sålt till önskat pris så bor du kvar. Ett annat alternativ är att du renoverar utvändigt och värmeanläggning sedan får en köpare bestämma hur resten ska se ut. Antingen säljer du det så eller säljer du det och du färdigställer det sedan åt en köpare.
Sen gäller det att hitta rätt köpare. Ska det vara moderniserat med modernt kök o våtutrymmen? En del vill ha kök i gammal stil o andra modernt kök i gammal tappning. samma med våtutrymmen.
Ligger huset i ett populärt område? Alltid svårt att spekulera och renovera hus i områden utanför populära områden.
Bästa hade varit om du kunde köpa det o renovera det som du vill ha det, prova sälja och får du det inte sålt till önskat pris så bor du kvar. Ett annat alternativ är att du renoverar utvändigt och värmeanläggning sedan får en köpare bestämma hur resten ska se ut. Antingen säljer du det så eller säljer du det och du färdigställer det sedan åt en köpare.
Klicka här för att svara