Förra sommaren ställde jag lite frågor kring hur man skulle kunna göra med ett betonggolv i garaget där färg hade släppt osv. Golvet slipades av en firma som jag lejde och behandlades med Lithurin flera varv. Med hänsyn till att betongen var ganska dålig och att jag inte ville lägga på ny färg (risk för att det släpper pga dubbdäck, ev fuktvandring etc), så är jag hyfsat nöjd med golvet nu. Må så vara att det ser rätt skitigt ut efter saltslaskiga bilar som redan smutsat ner golvet.
Det tog sin tid att få ordning på resten! Under tiden har garaget använts till bl a stöpning av stearinljus (dotterns UF-företag), utlämningsverksamhet av kakburkar (andra dotterns idrottslag). Sen ändrades behovet av garaget pga 3 hemmajobbare, fick bli en arbetsbänk som också fungerade som kontorsutrymme. Till slut färdigt nog för att våga påstå att det är klart och fungerande
.
Kostnad, ca 21 tkr. Inkluderar även extrakyl och ny garageportsöppnare. Väv, färg och golvsocklar etc blev tillsammans med IKEA-skåpar de stora posterna förutom själva betongslipningen.
Liknande trådar
-
Renoverar källare (70-talshus). Steg 1: gästrum.
Socialt & Projekt -
Renovera Garage
Färg, Måla & Tapetsera -
Renovera vedbod till litet garage?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur renovera garagevägg
Grund & Markarbeten -
Garage - delvis renoverat - brandskydd
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus