Tjenamors! Har ett trapp-projekt på gång och behöver rådfråga expertisen.
Det är en furutrapp i grunden som fått pålimmat linolium med trappnos i ek i framkant, säkert sedan den sattes dit 1970. Linoleumet är nu borttaget och då ser trappan ut så här:

Trätrappa i en inomhusmiljö med vitt tak och vita väggar, sedd uppifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rött stenhårt lim med ludd som det blir.

Jag testade med en excenterslip med 80 papper på det där men det var som att det inte bet alls. Mest att det kladdade runt limmet. Vad för maskin löser uppgiften? Eller måste jag köra med kemi?

Jag hade velat lägga in nån ullmatta på trappen och behållt trappnosen men är lite oklar på om det är möjligt med ca 4mm läpp som sticker upp på nosen. Finns det smala ullmattor där ute?

Tacksam för svar.

La in denna fel ser jag nu. Om mod vill flytta till golv?

Tjena!
Vi har precis påbörjat ett väldigt liknande projekt med en trappa med lim och ludd.
Har du/ni fått bort limmet?

Vi hyrde hem en lackfräs för att få bort det vilket var väldigt effektivt, tog några timmar sen var det klart!

A Axell123 skrev:
Tjena!
Vi har precis påbörjat ett väldigt liknande projekt med en trappa med lim och ludd.
Har du/ni fått bort limmet?

Vi hyrde hem en lackfräs för att få bort det vilket var väldigt effektivt, tog några timmar sen var det klart!
Jag märkte att färgborttagningsmedel och en skrapa gjorde susen, sen var det bara att köra med 120 papper för att ta det sista.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.