Hej,
Jag har planer på att fräscha husgrunden och källartrappan, men känner mig ytterst osäker när det kommer till de vita fläckarna som nu sakta men säkert helt börjar ta över.
Jag har testat att borsta med stålborste, de "vita färgen"/fukten/angreppet(?) går att borsta bort.På vissa ställen släpper både färg och betong, men endast i liten utsträckning.
Innan jag målar har jag tänkt borsta, tvätta och fylla igen hål med husfix där det släpper. Men känner mig osäker på om det är tillräckligt och om det kommer att hålla över tid.
Huset är dränerat 2011 men jag misstänker att det kanske inte dränerats mot källartrappan.
Någon som har en aning om vilken typ av angrepp det vita kan vara och om jag behöver köpa någon speciell färg eller om jag ska tänka om helt?