6 239 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Renovera fönster på vintern?
Bor i en kåk byggd 1969 med 2-glas fönster med stort renoveringsbehov.
Tyvärr så räcker inte tiden till i sommar och funderar på att renovera dom i vinter.
Tänkte snickra ihop några "blind" fönster enligt nedan och montera dit medans jag renoverar.
Plywood 12mm
Cellplast 20mm
Plywood 12mm
Vad tror ni, kan det fungera när det är -10 utan att det blir svinkallt i rummen?
Om man jämför med ett 2-glas fönster, hur mycket sämre är denna isolering?
Om någon har bättre ideer så tar jag tacksamt emot dem.
Fönstren ska kittas om, målas och jag tänkte även byta det inre glaset mot energiglas.
/Stefan
Tyvärr så räcker inte tiden till i sommar och funderar på att renovera dom i vinter.
Tänkte snickra ihop några "blind" fönster enligt nedan och montera dit medans jag renoverar.
Plywood 12mm
Cellplast 20mm
Plywood 12mm
Vad tror ni, kan det fungera när det är -10 utan att det blir svinkallt i rummen?
Om man jämför med ett 2-glas fönster, hur mycket sämre är denna isolering?
Om någon har bättre ideer så tar jag tacksamt emot dem.
Fönstren ska kittas om, målas och jag tänkte även byta det inre glaset mot energiglas.
/Stefan
Hur funkade detta?
Jag håller själv på och ska renovera fönsterna mot källarplan. Någon som vet ungefärliga priser för energiglas? Jag tänkte väl också byta innerglaset, eller byter man båda?
Är det inget fel på yttre glaset så byter man ju inte detta utan man sätter vanligtvis bara en kassett på insidan med dubbla glas.goldfish1977 skrev:
Vad är skillnaden mellan att byta yttre resp. inre fönstret?
Klicka här för att svara