Hej,
Vi har köpt ett hus med brädgolv i flera rum och vill renovera dom, Jag hade tänkt mig att nåta golven samt antikbetsa men tanten tyckte inte det. Vad finns det för andra alternativ?
Renoveringsbehov i traditionellt rum med trägolv, vita dörrar och väggar med bröstpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

mvh Calle

Vi slipade våra golv, sedan lade vi en vit bets, sedan en grå bets och toppade med tre lager sidenmatt klarlack.
Blev bra tycker vi.

• Nyslipat trägolv med vit och grå bets samt sidenmatt klarlack i ett vardagsrum.
    Skapa konto
  • Gilla
ahclavering och 1 till
  • Laddar…
Det blev snyggt! Tror du man skulle kunna nåta golvet med en mörk fog och sedan behandla med en ljus bets?

C Carl Johansson skrev:
Det blev snyggt! Tror du man skulle kunna nåta golvet med en mörk fog och sedan behandla med en ljus bets?
Vet inte vilken ordning som är bäst, men spontant tänker jag att man borde nåta sist. Annars kommer ju nåtningen bli betsad i samma färg som golvet, och det kanske man inte vill?

• Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
C callelo skrev:
Vet inte vilken ordning som är bäst, men spontant tänker jag att man borde nåta sist. Annars kommer ju nåtningen bli betsad i samma färg som golvet, och det kanske man inte vill?
Jag tror man nåtar först faktiskt och sedan slipar man bort den överflödiga massan, men det vet säkert en bra golvläggare. Tror det lutar åt en grå fog och sedan ha ett skurat utseende på brädorna.

Slipade mitt golv och vaxade med vitpigmenterat vax. Blev riktigt snyggt och med bra hållbarhet! Slipat trägolv behandlat med vitpigmenterat vax visande jämn och fin yta med tydliga trädetaljer.
Skapa konto

• Gilla
ahclavering och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.