Vårt badrum/tvättstuga är husets enda och rymmer också varmvattenberedaren... Nu vill vi lägga klinkers och golvvärme, men hur ska vi lösa det med minsta bekymmer? Helst vill man ju ut med allt, men vvb? Skulle man våga sig på att lämna en bit plastmatta därunder eller är det vansinne? Ska vi vänta till nästa sommar, låna grannens toa, duscha utomhus, etc.?

Många frågor blir det...

/Dennis K

Mer info behövs:
Finns det en toalett till? Om inte, går det att klämma in en någon annanstans?
Har ni vattenburen värme? Vilken värmekälla i så fall?
Hur många rum har ni ?
Hur ser er tomt ut (det går att fixa utedusch om det inte är för kallt ute)?

Har ungefär samma problem som du Dennis K, fast det är mest lathet från min sida. Vi har trist (men annars helt OK) golv i tvättstugan som jag skulle vilja byta ut. Men det verkar vara så mycket jobb med att flytta vvb.

Kan man tänka sig att lägga klinker på hela golvet utom under vvb och spara klinker till under vvb och lägga där när den tjänat ut kanske... :-/

Lill skrev:
Kan man tänka sig att lägga klinker på hela golvet utom under vvb och spara klinker till under vvb och lägga där när den tjänat ut kanske... :-/
Det är också min fråga...

/Dennis K

)
BAS skrev:
Mer info behövs:
Finns det en toalett till? Om inte, går det att klämma in en någon annanstans?
Har ni vattenburen värme? Vilken värmekälla i så fall?
Hur många rum har ni ?
Hur ser er tomt ut (det går att fixa utedusch om det inte är för kallt ute)?
Detta är (som jag skrev :P) enda toaletten.
Vi har inte plats för en toa till.
Vi har inte vattenburen värme.
Tomten är förhållandevis stor och utedusch är OK (om temperaturen tillåter).

Jag får väl göra en detaljerad tidplan, timme för timme, för att se hur mycket man kan pressa tiden; tider för bruk, fog etc. att härda kan man ju knappast påverka i någon större omfattning förstås...

/Dennis K

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.