5 489 läst ·
1 svar
5k läst
1 svar
renovera badrum, golvvärme mellan reglarna, fall
Nu är det dags att göra om badrummet från -65, jag tänkte golvvärme mellan reglarna och golvspån på reglarna, och matta på det. men hur blir det med fallet då? Nuvarande golv som är matta på 22 spån ligger ca 15 mm under tröskeln, så bygghöjden är begränsad. det är två golvbrunnar som ska bytas.
Om man ska få till fallet ovanpå spånet så känns det att man närmar sig tröskeln.
Om man gör fallet i spånet, hur stagar man upp det så det håller? golvvärmen kommer ju ligga dikt emot spånet.
Kan man flytspackla mellan reglarna för att få ett starkt undergolv som stöd för golvspånet (där fallen blir)
Jag har inte öppnat golvet än, så jag vet inte hur det är gjort idag.
Jag gissar att en metod är att lägga en förstärkningsskiva under fallet, men då kan jag inte lägga golvvärme i duschen. (eller snarare den skulle hamna under 22mm plus tjockleken på fallet.) men det kanske blir varmt ändå?
Eller hur löser man det hela, har jag tänkt fel?
Om man ska få till fallet ovanpå spånet så känns det att man närmar sig tröskeln.
Om man gör fallet i spånet, hur stagar man upp det så det håller? golvvärmen kommer ju ligga dikt emot spånet.
Kan man flytspackla mellan reglarna för att få ett starkt undergolv som stöd för golvspånet (där fallen blir)
Jag gissar att en metod är att lägga en förstärkningsskiva under fallet, men då kan jag inte lägga golvvärme i duschen. (eller snarare den skulle hamna under 22mm plus tjockleken på fallet.) men det kanske blir varmt ändå?
Uppdatering, det gamla fallet var gjort i 22 spån, runt gjutjärnsbrunnen finns en fläns i höjd med reglarna. Den här flänsen ger stöd till spånet där det är som tunnast runt brunnen. brunnen i sig står på kortlingarP Plutus skrev:Nu är det dags att göra om badrummet från -65, jag tänkte golvvärme mellan reglarna och golvspån på reglarna, och matta på det. men hur blir det med fallet då? Nuvarande golv som är matta på 22 spån ligger ca 15 mm under tröskeln, så bygghöjden är begränsad. det är två golvbrunnar som ska bytas.
Klicka här för att svara