Heej!

Jag har fått tassarna på ett gammalt badkar från 40talet med lejontassar... det ser rätt skabbigt ut, iallafall på utsidan... tänkte man kunde snygga till det på nåt sätt... några tips?
Såg på nåt tvprogram hur de gjorde det mörk mörkbrunt på utsidan och vitt inuti... skitsnyggt! men vad använder man för produlter osv?
HJÄLP! ;D :D

Fick svar från dem att det kostar 9375 kr för att emailjera om.

Det var hutlöst då jag för 3 år sen fick offert på 3.000 kr av en firma i Malmö som jag glömt namnet på.

Kolla runt och leta. Fråga byggvaruhus speciellt de små för de vet bättre än de stora ;)

ahaa... jaa, det lät ju sjukt dyrt!

saken är ju att jag hemskt gärna vill göra jobbet själv.. det är ju halva grejen liksom :P :D

Tack för tipsen!

Remaljeringsbolagets offert inkluderar nya kopplingar & brunn (vilket brukar vara ganska äckligt ... :-X). Jag tog in offert för 8 år sedan - då gick det på strax under 6' så priset har tydligen följt den allmänna prisutvecklingen.

Det blir väldigt mycket bättre om du använder riktig emaljfärg när du gör jobbet själv. Slipning & rengöring & därefter målning. En liter av sådan emaljfärg kostar strax under 500 pix (kollade idag ;)).

Har sett vänners egenhändiga omemaljeringar - det ena badkaret blev ursnyggt - det andra ingen höjdare. Rätt produkt, finlir och så blir det jättefint. Definitivt värt att göra jobbet själv.

köper man emaljfärgen hos vilken färgfirma som helst?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.