Vi står precis i starten på en badrumsrenovering och funderar på om vi skulle kunna få in ett badkar i i badrummet. Badrummet blir 1,5 kvm större än vad det är nu och vi har kommit fram till att det i så fall blir ett hörnbadkar med skålform. Botten på badkaret tar alltså betydligt mindre plats än det ser ut på ritningen. Är det någon här inne som har litet badrum och lyckats få in både badkar och dusch? Gärna bilder
Den tänkta planlösningen:
Med den här typen av badkar
Den tänkta planlösningen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med den här typen av badkar
Logga in
Skapa konto
Jag har klämt in litet badkar av gjutjärn 120 cm långt, litet tvättställ, vägghängd toa och duschplats 75X80 cm i ett litet badrum som är 165X210 cm. Förvaring på öppna hyllor över badkar och inbyggnadsdelen till toa. Naturligtvis litet men upplevs inte som obehagligt trångt. Svårfotograferat på grund av den minimala storleken.
Tror det går att göra som du tänkt men jag skulle överväga att skippa hörnbadkar, du får ju rum med ett längre placerat efter långväggen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tror det går att göra som du tänkt men jag skulle överväga att skippa hörnbadkar, du får ju rum med ett längre placerat efter långväggen
faktum är att hörnbadkaret tar mindre plats. Vi får ett 160 badkar men det stjäl bara 125 cm av väggen på varje sida. Just modellen vi tänkt är ju dessutom väldigt skålar vilket jag tror kommer göra att man upplever större golvyta.hscn skrev:
Jag har klämt in litet badkar av gjutjärn 120 cm långt, litet tvättställ, vägghängd toa och duschplats 75X80 cm i ett litet badrum som är 165X210 cm. Förvaring på öppna hyllor över badkar och inbyggnadsdelen till toa. Naturligtvis litet men upplevs inte som obehagligt trångt. Svårfotograferat på grund av den minimala storleken.
[bild] [bild]
[bild]
Klicka här för att svara