4 670 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Renova kombinationsramar utanpåliggande?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Jag har en position där jag önskar att det sitter både dimmer och brytare placerade med utanpåliggande förhöjningsdosor samt sammankopplade 2-facksramar, se länkarna.
http://www.elbutik.se/product.html?product_id=80141&category_id=300
http://www.elbutik.se/product.html?product_id=100871&category_id=299
Problemet är att jag hittar ingen lösning för två runda dosor sammankopplade. Det finns för ovala sk 2-facks, men de är nog bara för det speciella 2-vägs uttaget som finns till serien. Hur får jag samman detta utanpåliggande?
Det enda egna alternativet jag ser är att ändå försöka få in grunda ROT-dosor trots att det blir utanpåliggande kabel till/från dimmer & brytare. Några tips?
http://www.elbutik.se/product.html?product_id=80141&category_id=300
http://www.elbutik.se/product.html?product_id=100871&category_id=299
Problemet är att jag hittar ingen lösning för två runda dosor sammankopplade. Det finns för ovala sk 2-facks, men de är nog bara för det speciella 2-vägs uttaget som finns till serien. Hur får jag samman detta utanpåliggande?
Det enda egna alternativet jag ser är att ändå försöka få in grunda ROT-dosor trots att det blir utanpåliggande kabel till/från dimmer & brytare. Några tips?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Tack för era svar!
Eller är det trots allt bättre att försöka få in dessa ganska grunda ROTisar med ramar på. Införing av kabel får då ske via ramen på något sätt. http://www.elbutik.se/PICTURE/89724-3.jpg
Går detta att få snyggt, så att det inte ser för taskigt ut just i skarven. Den lär ju ligga synlig. Ramarna kommer att täcka en del, men från sidan lär det bli uppenbart, eller? Jag har faktiskt använt kniven till kulo/kopplingsdosan som sitter uppe vid taket. Detta för att få en anliggning mot tak, där matning och vidarekoppling sker med dold förläggning (2xflexslang upptill i dosan). Men i det fallet syns det inte alls, eftersom det hamnar helt mot taket.Rrrrr skrev:
Eller är det trots allt bättre att försöka få in dessa ganska grunda ROTisar med ramar på. Införing av kabel får då ske via ramen på något sätt. http://www.elbutik.se/PICTURE/89724-3.jpg
man kan ju lägga en sträng silicon i skarven mellan dosorna om man gör som Rrr skriver, då kommer inte glipan mellan dosorna att synas.
dock tucker jag att renova blir ganska fult utanpåliggande faktiskt, då dosan är så spikrak så att det ser knepigt ut..
dock tucker jag att renova blir ganska fult utanpåliggande faktiskt, då dosan är så spikrak så att det ser knepigt ut..
Klicka här för att svara