1 069 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Rengörning av DVD-RW Enhet..
Har märkt att dvd/cd läsarn i stationära datorn har dammat eller säckat ihop, öppnade upp skalet och passade på att suga bort lite dammråttor idag men kändes lite överkurs för min del att plocka bort själva läsarenheten.
Någon som tror att en sån där rengöringsskiva kan hjälpa, är ju lite problemariskt att komma åt insidan annars då man förstås inte vill pilla in typ tops där, eller är det bättre att köpa en ny kanske rent av?
Eller nå annat tips som kan vara värt att prova mottages förstås mer än gärna :|
Kan väl tillägga att skivan snurrar när man sätter i en, men verkar ha svårt att kunna läsa av den.
Någon som tror att en sån där rengöringsskiva kan hjälpa, är ju lite problemariskt att komma åt insidan annars då man förstås inte vill pilla in typ tops där, eller är det bättre att köpa en ny kanske rent av?
Eller nå annat tips som kan vara värt att prova mottages förstås mer än gärna :|
Kan väl tillägga att skivan snurrar när man sätter i en, men verkar ha svårt att kunna läsa av den.
Om du lyckas komma åt linsen så rengör den med lite sprit och en tops. Helst metanol avsedd för rengöring av optik men vanlig t-sprit funkar också. Du har ju inte så mycket att förlora så det är väl bara att börja skruva isär den.
Det är inte hjärtkirurgi, det är ganska simpla grejer. Jag råkade ut för att en CD-spelare gick sönder under transport. När jag skakade på den var det något som skramlade inuti. Det visade sig vara linsen på läshuvudet som hade ramlat loss. Jag limmade fast den med superlim och rengjorde den, och sen fungerade den fint.
Det är inte hjärtkirurgi, det är ganska simpla grejer. Jag råkade ut för att en CD-spelare gick sönder under transport. När jag skakade på den var det något som skramlade inuti. Det visade sig vara linsen på läshuvudet som hade ramlat loss. Jag limmade fast den med superlim och rengjorde den, och sen fungerade den fint.
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Klicka här för att svara